rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 1 October 2009

Wayang: Where Got Ghost?

Photobucket

Petang smalam, skali lagi plan ad-hoc yg menjadi.. haha.. kali nih tgk wayg plak.. Lokasi di Tropikana City.. port baru nih.. aku lalu depan soping komplek nih hari2, tp smalam jek baru berkesempatan masok.. So aku and Geng Keta Malin a.k.a GKM sbb gerak naik keta malin jek (da mcm geng bas skolah dah.. haha..) grak g saner lepas melantak kat mapley Ali Maju depan opis kami yg sgt kami sayangi itu.. uweek.. haha.. Siap parking, carik laa katne letak nyer GSC.. al-maklumlah masing2 first time sampai.. hehe..




Slamber jek pusing dgn nekad, kalu wayang konpem kat hujung & tingkat atas skali soping kompleks kan.. so akhirnya kami jumpa gak GSC.. so sedikit perbincangan konfirmasi, maka ajk majlis sebanyak 5 org ini bersetuju memilih utk tgk citer Singapore ni yg bertajuk “Where Got Ghost?”… adeh citer antoo plak layan.. review awal adlh movie nih citer suspen komedi dengan membariskan pelakon yg konpem aku xkenal.. hahaha.. yer lah, kalu tom kurus ka, bred pot ka, anod susah nak eja ka, angelin julie ka, berus willy ka (sajerr jek aku soh korang teka nama sbenar pelakon2 tuh.. hehe..) yg blakon, baru lah kenal yer x?? aper aku mengarot nih.. hehe.. jgn mare..

Photobucket

Maka AJK tiket iaitu memey telah diberikuasa utk bli tiket.. tp ampes, bleh plak dier nak ngorat akak kaunter tuh plak.. pantang tgk pompuan cantek sket lah.. apad pon join skali.. (padahal aku jeles.. haha..) sbb kami sampai kol 8.00pm, dan tiket yg dibeli berwaktu 8.50pm (adik2 UPSR, PMR & SPM; korang jgn ikot bahasa abg nih yer..), oleh itu kami men’decide’ utk main game kat pusat hiburan kat sbelah kaunter GSC tuh… (bler nak review movie nih.. haha..).. Dorang layan main Daytona dan game yg tolak bendaalah masok gol tuh (adeh jemm lupa nama game tuh, Faizol, aper nama game tuh ek??).. Tp yg paling kami enjoy skali adlh game menjaringkan bola didalam bola jaring (aper punya nama nih).. benda nih pon fest time aku main.. layan sehh.. akhirnya tkeluar gak peluh jantan nih.. hahaha…

Photobucket


Bler sumer da penat, kami jenjalan & stelah tiba masa nyer (maleh nak mengarot lagik) kami pon masok pawagam dengan gembira nyer.. Best gak GSC kat cni.. mungkin sbb wayang baru kot.. kerusi pon slesa gler sbb besar n lembot jek.. (kalu kat GSC IOI Mall, hampes jek.. lantai pon simen jek..).. wayang pon mula, kami pon gembira, citer da abes, kami pon balik.. Abes maner komen aku pasal movie nih???


Hahahha… jangaaaannnn risau… saje jek wat poyo tadik.. hehehe… So aku review simple2 jek laa ek.. Memula aku bagi 2 ½ bintang jek drpd 5 bintang yg bercahaya.. bagi aku citer nih da mcm citer drama biase jer.. Cuma mungkin sbb produser nyer kaya, so leh masok wayang.. lebih kurang mcm movie tipikal kat malaysia nih gak.. Jalan citer yg simple, seram sket, saspen sket dan yg paling penting ialah ianya kelakar.. mmg sempoi gak.. Dalam movie nih ader 3 senario yg berlainan dimana setiap senario itu menyebabkan mereka bertemu dgn antoo mahupon dikacau antoo..


Scene pertama pasal 3 org nih mendapat idea utk mengepow duit pemenang2 loteri 4D.. idea nyer mereka call penduduk singapore seramai 9999 org dan setiap org diberi nombor loteri bermula dgn nombor 0000, 0001, 0002, 0003 dan hingga ke 9999… (logik ker nak call sampai 9999 org.) konon nyer nombor tuh dtg nyer dari dewa kekayaan.. so secara logik 23 pemenang nombor loteri tuh perlu mendermakan 20% drpd jumlah kemenangan kpd dorang bertiga nih.. bijak gak kan?? Hehe.. Akhirnya bos drpd mereka bertiga mati.. Pasal aper mati?? Yang da tgk konpem da tau.. tp pada yg blom tgk, saksilah diwayg.. hahaha..


Scene kedua plak pasal tentera praktikal masok utan.. dorang xdibenarkan org ikot jalan pintas, tp mamat 2 org nih sengal dan sesat, maka akhirnya dorang ikot jalan pintas gak.. bler ikot jln pintas, dorang bertambah sesat dan jumpa ehem2 dihutan.. Scene ketiga plak pasal sekeluarga besar nih mengharapkan rahmat ibu mereka yg telah pass away supaya memberi rezeki yg byk sbb 3 beradik nih hadapi masalah kewangan.. smakin dorang berdoa smakin xde rahmat.. pastu dorang bengang n dah xpercaya pada rahmat ibu dorang.. maka pelbagai situasi saspen berlaku.. aper terjadi sterus nyer?? Korang g laa tgk sendiri.. hehe.. (apsal scene 2 & 3 review pendek, sbb nyer termalas plak aku nak menaip.. haha..)


Anyway, citer nih mmg saspen n byk aksi klakar mcm curik limau org mati lah, berak dlm utan sesamer lah, antoo tolong cuci muka lahh.. hahahaha.. bg aku kalu nak layan citer nih kira boleh laa utk ilangkan stress keje.. yer x?? bak kata pepatah “Why u so serius?” hehe..

Photobucket

P/S: Offtopik: Xsabar nyer tunggu minggu dpn sbb ader 9 org dak2 baru akan masok keje kat tempat aku.. dgr citer sumer pompuan dan muda mudi lagik.. bleh arr berkenalan yer.. hahaha..

1 comment:

phat_lee said...

cumelnye awek kaunter tu...hehehe..