rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Sunday 25 October 2009

Sejarah tercipta.. hmmm..



Salam semua, kekadang aku rase kan blog aku nih da mcm more to personal issues jek. sejak akhir2 nih byk sgt bercerita tentang emosi aku ek.. maaflah lah.. bukan laa niat utk bercerita sgt ttg benda2 sensitif, tp kini merasakan yg aku ingin sharing dengan mereka yg btol2 care dan faham hidup aku.. pada yg xsuka, aku mohon maaf sgt2 dan mungkin kita boleh bersama semula di entri yg akan datang kay.. setinggi penghargaan kepada follower yg setia mahupon yg silent reader utk blog aku nih.. kat sini aku mengadu, harap nyer tidak terlalu emosional & xkacau emosi sesaper jek..

Kembali kepada tajok, harini aku dah buat benda yg xpernah aku terfikir nak buat.. Aper yg aku buat? Harini aku kuar g Sunway Pyramid SEORANG DIRI wehh... gler mcm desperate jek.. hehe.. bkn nyer aper beb, aku nih jenis yg suka berjalan2.. cuma yg pelik nyer aku berjalan seorang diri.. ia nyer sgt baru utk aku.. mmg aku rase janggal jek sepanjang masa.. apa yg aku wat kat saner?


Memandangkan gaji dah masok, aku rase xsalah utk aku spend time tuk diri sendiri kan.. aku sbenar nyer masih lagik dalam peringkat utk mematangkan diri dan melepaskan saki baki stress yg masih mengacau hidup aku nih.. so dengan kesempatan yg ader, aku pon grak g pyramid dalam kol 2.30ptg... bler da sampai, paham2 lah parking gler babas susah mau carik.. lastly jumpa parking kat Basement 2.. ramai sgt org tunggu lif, aku naik tangga ke shopping mall.. bler da masok mall, wahh.. tetiba kembali smula kenangan manis aku dgn si dia.. dulu pyramid nih da mcm umah kedua kami jek.. tiap2 minggu mesti datang punyer.. huhu.. dah la, malas nak elaborate lebih2.. wat sedih jek..

Aku truskan langkah utk g kuarkan duit kat mesin ATM, kemudian g byr duit kad kedit AEON (untuk korang yg agak desprate nak pki kad kedit, aku cadangkan agar korang pki kad kedit AEON jek.. low interest & customer service yg bagus, even aku lambat byr pon, tp org yg wat chaser call tuh mmg mesra dan langsong tidak sombong, xmcm M**bank hampes jek..) pas siap byr kad kedit, aku trus berjalan utk naik ke tingkat atas skali..

Tetiba (tetiba tuh) aku mendapat idea utk layan movie plak.. adoyai, lagik jiwa kacau.. xkan nak tgk sensorang jek.. biar btol, siyes aku xpenah tgk wayang sensorang.. so satu lagik sejarah diri aku tgk wayang sesorang jer.. huhuhu.. citer aper aku tgk? Papadom.. mmg dah lamer gler aku ngidam nak tgk, even movie pon dah lamer kat wayang kan.. cuma harini jek aku kuatkan diri utk tgk sensorang.. sedih gler.. (kalu "awak" baca entri nih, mesti "awk" faham aper yg sy lalui..) sampai kat TGV, tgk kat skrin LCD, citer Papadom kol 4.20pm dgn status FEW (tinggal sket jek bilangan tiket yg avaiable).. slamber jek berator dgn harapan aku dapat tiket tuh.. lgpon aku sensorang jek kan.. sprt yg diharapkan, aku dpt seat.. yey! akhir nyer aku tgk gak movie nih..



Dah bli tiket, masa menunjukkan berbaki sejam lebih lagik.. adehh.. lamer gler nak tgk movie nih.. truskan melangkah utk ke tujuan asal aku ke pyramid nih.. aper? g byr bil tepon laa.. hehehe.. skali lagik utk mereka yg ader no henpon aku tp xtau, aku sbenar nyer pki line Celcom tau.. bukan Maxis kay.. (sumer gara2 nak line clear & xmahu gadoh sbb line xclear; citer lama dah, basi dah pon) Bluecube adlh destinasi yg disinggah.. bil aku bulan nih cuma RM56.00 jek (monthly commitment aku cuma RM50.00 jek) aku nih bukan kaki gayut ngan org lain sgt kan... hehe.. tetiba (tetiba lagik) aku terpandang leaflet kat atas meja kaunter.. Blackberry Curve 8520.. wow! sajek jek belek2 tgk features dier yg plan dier.. hmm.. RM118 per month (line RM50 normal commitment + RM68.00 line blackberry & unlimited GPRS usage) dengan kontrak 12 bulan.. pastu plak harga tepon yg dijual hanyalah RM788.00... menarik kan?? tetiba aku teruja.. lagik skali pk, adoiyai.. xbleh arr.. maner der kos.. berangan jek laa aku.. hehehe..


Dah bayar bil, aku chow g pusing2 n abes tawaf satu pyramid tuh.. jalan sensorang, tgk kiri kanan, tgk org berkapel (adehh..), tgk org berfamili dan yg paling best, tgk awek seksi2.. Yey! gler ahh.. mcm2 ader.. hehehe.. dari tingkat atas abes aku round, berjalan turun plak ke tingkat bawah satu round lagik.. hehe.. sampai kat wing baru, ramai plak org berdiri tgk ke groundfloor.. ader aper?? rupa2 nyer ader sorang badut wat silap mata, wat lawak n tiop belon utk budak2.. happy plak aku tgk sampai tergelak2 jer.. klako aku tgk badut tuh pandai layan budak2.. hehe.. pas abes badut wat persembahan, jam kat tangan menunjukkan kol 4.10pm.. aper lagik, moh bergegas ke wayang.. yeehaa.. :D


Sbelum masok, sempai bli air coke gelas besar dan masok ke dalam.. seat pon agak strategik kira mcm agak kehadapan sket arr.. xpe2, bagi aku posisi yg agak menarik gak sbb aku xperlu pki spek mata utk tgk citer nih.. baru puas ati.. yg lebih puas ati ialah, aku dok sbelah awek yg agak kiut gak arr.. kikiki... control ensem jek spanjang tgk muvie tuh walaupon sbenar nyer mmg nak gelak besar jek dek citer afdlin yg klakar tuh.. hehehe.. aku raser xperlu lah aku riview citer nih memandangkan korang mmg dah tau pon kisah citer nih kan?? aku jek yg lambat.. kalu korang xtau sinopsis, search jek laa kat google tuh.. hehehe.. mcm biase, utk movie afdlin shauki nih mmg werllldd.. good stuff & jalan cerita yg mmg hebat.. idea beliau mmg cun skali.. klakar, menyentuh emosi, menyeluruh, mudah difahami, bersahaja dan pemilihan yg tepat.. utk muvie Papadom nih aku kasi 4 1/2 bintang.. yey yey.. mmg tersangatlah aku enjoy tgk citer nih.. rugi kalu korang xtgk.. tp kalu btol2 xberkesempatan, nanti bli jek DVD kay.. :D


Bler da abes movie, sajer wat last tawaf kat ground floor plak.. pusing nyer pusing, jumpa lak member UPM dulu.. si Mahathir bersama anak nyer yg berumur 8 bulan.. sembang2 n last skali kami makan kat fast food baru Popeye.. makan aper? ader set ayam goreng, burger dan ikan.. tp aku pilih set ayam goreng jek.. camne raser nyer?? hmmm.. aku lebih prefer KFC lagik.. hehe.. naper? ayam goreng nyer biase jek.. tp ader benda yg buat aku teruja kat fast food nih.. dier nyer mashed potato dier mmg sedap dan lain dr yg lain.. mash potato tuh mmg rase sedap ditambah dgn kuah sos nyer special, mcm ader daging kisar skali.. kalu nak bli mash potato yg kecik jek, harga RM2.00 jek.. korang cubalah..

Da penat bersembang, aku memohon utk gerak dulu sbb nak bli barang sket.. dah sampai kat Jusco Wellness, tetiba mood aku len mcm jek.. (apsal laa mood aku nih.. huhu..) snang citer, aku xjd bli aper2 n trus g parking, masok keta n gerak pulang.. bler da sampai umah baru laa nyesal sbb xbli berus gigi baru n plug soket utk pc aku yg uzur nih.. hehehe.. xpelah.. nanti bli kemudian jek.. hmmm...

Hah.. penat korang baca kan kisah perjalanan sehari di sunway pyramid oleh seorang jiwa kacau nih.. panjang lebar.. thanx ya korang sbb sudi baca entri panjang nih.. aku sayang korang.. aku pon nak mintak tolong doakan kesejahteraan aku yer.. pastu doakan aku cepat dpt awek baru yek.. hahaha.. xde lah.. gurau jek.. nway, doakan aku cepat dpt keje baru ek.. tq all.. daa..

6 comments:

Unknown said...

Hehe, relax ar bro, ok je apa yang ko buat, cool beb, aku dulu sebelum jumpa wife aku tu, aku penah gak pi shopping mall, makan, tengok wayang, sume sorang2 beb, tu pun kalau member2 aku sibuk ar, dan yang bestnya, last minute pun mesti dapat tiket wayang wakaka, sebab mesti ada sorang punya tiket hehe, aku happy gak time tu, walaupun cam jeles je tengok orang sume bercouple, sunyi itu kadang2 indah bro huhuhu - Shofi wieeee

Fadli Tahir said...

Tq bro.. btol lah.. org yg penah lalui, mmg faham aper yg aku cuba sampaikan.. nway time is running dan aku percaya rezeki dan jodoh itu akan tiba juga.. chills..

Najwa Aiman said...

Bestnyeee dapat tengok wajah dan seluruh tubuh Liyana Jasmay di skrin besar dengan sebegitu jelas! Perghhh...! Meleleh...!!!

Eh...? Errr... ni kira salah topik ek...? Sowiii...

Fadli Tahir said...

Wahaha.. cool bro.. tp liyana nih comey sgt lah.. not my taste.. kekeke..

phat_lee said...

yang best time gaduh Liyana Jasmay ngn Scha la...hehhe...Harun Salim Bachik gak yang cool....

Fadli Tahir said...

Sempoi jek Harun Salim Bachik tuh.. saner rumput, saner rumput, saner gadoh, saner rumput.. ehh.. wahahaha..