rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 22 October 2009

I'm back!!! Aku kini lebih segar.. Yey!!!



Hi guys.. tajuk da mcm iklan ubat gigi jek.. haha.. wehh.. aku dah kembali!!! :D kini dengan smangat baru serta target yg perlu dicapai sepantas mungkin.. so guys, skali lagi trima kasih atas doa korang dan aku yakin skang aku perlu kembali menjadi diri aku dan menggunakan semua peluang yg ada.. Blog telah menjadi hobi aku dan aku mahu berkongsi semua kegembiraan aku bersama korang.. Kalu korang ader idea yg best2 n happy2, kasi tau sama aku cepat2 then kita review sesamer.. yey!

Aper aku wat spanjang aku berehat??


Xde byk aktiviti pon yg aku wat masa aku rehat blogging sminggu yg lepas.. Khamis n jumaat minggu lepas keje (aku rase org len pon keje gak.. haha..) pastu sabtu plak aku rabakkan aku nyer keta kesayangan aku tuh..

Aper citer beb.. ekcelly keta aku ader problem wiring.. memula ingatkan ader short dekat foglamp.. dah barai bumper depan aku bukak.. skali tgk ok jek.. adeh.. nyesal bukak sbb bukan main payah nak pasang balek.. almaklumlah barang fiber retak.. hehe.. maseh dgn perasaan xpuas ati, aku sajer2 jek godek2 wiring turbo timer (tp keta aku enjin stended jek bang), cek wayar kunci.. sumer ok.. skali tuh aku tertolak soket wayar aper ntah.. then sumer wiring prob aku tadik setel.. ehhh… rupa2 nyer soket tuh longgar n wiring ke soket tuh mungkin dah loose.. adoi.. pelik aku camne leh loose plak.. huhu.. untuk sementara waktu, benda tu maseh bleh diguna pakai.. sbb utk lebih slamat, better tuka soket tuh.. adoyai.. aku bukan ader doit skang.. huhu.. anyway, slagi bleh pki aku guna lah dulu.. hehe..

Alang2 aku da baraikan keta (keta jek taw.. hehe..) aku cabot skali kerusi depan sbb nak pasang sarung kusyen seat depan aku.. berbekalkan kabel tight kepunyaan adik ipar aku nyer stok keje dier, maka sarong berjaya dipasang dgn ensem nyer.. yey yey… aper lagik? Wayar speaker dpn pon aku check balik sbb xkua bunyi plak sejak dua minggu lepas.. dengan kepakaran aku yg tidak terhingga, akhir nyer aku berjaya mem’wiring’ wayar speker tuh.. (walhal sambung wayar tertanggal jek.. hahaha….) Sehari suntuk aku layan keta aku tuh… start kol 11 dan siap dlm kol 6 ptg.. pelan2 kayuh bang.. janji hasil nyer aku puas ati.. hehehe…

Belah malam plak aku bawak mak, adik (dan anak2 nyer Qasrina & Maqwa), farisha & farhana g jalan2 kat IOI Mall.. sajer jek jalan2 tgk wing baru IOI Mall, Puchong tuh.. impressive gak.. hehe.. tp kami maseh g ke tempat old wing gaks akhir nyer.. aper yg menarik, mak aku bwk qasrina naik kuda pusing2 tuh.. aper laa namer nyer ek.. keke.. sonok tgk qasrina naik kuda tuh.. tp lagik sonok tgk farisha yg dah darjah 4 naik kuda tuh.. da beso pon nak naik.. haha..

Hari ahad plak, abah tetiba ajak g beraya plak.. almaklumlah last minit nyer raya eve kan.. hehe.. amek kau, 4 umah kami beraya.. start kat umah makcik kat bkt beruntung pastu g bkt sentosa, pastu g subang bestari dan last skali subang bestari gak (sdare aku yg lagik satu dok sbelah blok daa.. hehe..) dekat maghrib gak laa kami sampai umah.. lotih bebenor aku nih.. so pas siap iron baju pon lelaju sbb nak tdo demi keje pada esok hari.. hehe..

Wahhh… panjang lebar aku membebel.. so cukup loh stakat disini aku nyer diari AF nih.. hahaha.. so harap korang leh follow aku nyer future blog entri kay… kat bawah nih aku share ngan korang gambar2 yg sempat aku kandid kan utk dishare bersama.. entri kalu xde gambar mmg xbest kan.. so aku best laa yer x?? (adehh.. angkat bakol sendiri lagik.. hehe..)


Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket


P/S:- perkenalan dengan rakan baru menjadikan aku lebih yakin dengan life yg sgt sukar utk diramalkan.. Sejuta penghargaan utk my new besfren; Ana sbb mengembalikan semula keyakinan aku..

2 comments:

phat_lee said...

wah! tulang kereta kita sama...hahaha...rajin ko ek? aku sebab tools da banyak ilang n xde tempat..kalau x aku da tar kan aku punya honda...lalala...aku punya speaker pun rasa ada skru loose, bass jek mesti ada benda macam longgar..kena baraikan jgk nih...hehehe...neway, enjoy ur new life bro..."forgetting sarah marshal"!! ingat tu...

Fadli Tahir said...

wahaha.. sejak solo nih, rase byk plak masa terluang.. drpd tmenong, baek layan keta.. hehe.. apad, cambest jek sarah marshall tuh.. nak pinjam bleh?