rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Saturday 3 October 2009

Roti Canai Mayonis

Photobucket
Hait. Malam tadik lepas abes lepak NOS kat BHP Taman Tun bersama kengkawan Kenarianz, kami bergerak pula ke mapley Maulana Tmn Tun.. so this is my first time g mapley nih sbb ader roti canai yg lain drpd yg lain.. unik wehh.. tempat lain xde kot.. mesti korang xpernah dgr Roti Canai Mayonise kan ?? Hahaha.. tau xpe.. tp kalu korang nih penduduk Tmn Tun ataupon penah g mapley nih, mesti lah korang tau kan mcm maner unik nyer roti canai nih. Lain dr yang lain nih.. haha..


Lepas konvoi kecil2an melibatkan 4 keta (sbb dorang yg len da grak awal.. sbb shofi tgk2an lock alarm pintu aku..) tiba di mapley nih, kami pon join mereka yg dah tiba lebih awal. (apsal ayat aku nih pusing2? Hahaha…).. aku pon order teh o ais dan semesti nyer roti canai mayonise.. sian mapley sorang nih kene buli plak time amek order.. jemm dier sbb Marquet order roti canai telur hensem.. hahaha.. pas borak2, tetiba apa yg diorder tiba.. (tetiba tuh..) hahaa.. (apsal aku byk gelak?) (apsal byk apsal nih?) aku mmg ske byk2.. dah mengarot dah aku.. sajer jek nak panjang kan entri nih.. jgn marah aaa… hehehe.. korang sporting kan ?? :D

Yesss.. aper lagik, makan laa roti mayo tuh.. first impression is best nyerr sbb aku nih mmg suka makan mayonis.. mcm mkn fries ngan mayonis, daging berger ngan moyonis even jagung yg dlm cawan tuh pon aku mkn ngan mayonis.. korang penah try x?? cubalah.. pastu konpem korang gemuk mcm aku.. hahaha.. mcm yg korang tgk kat gambar, roti canai mayo nih rupa nyer seakan2 roti canai telur.. yg beza nyer ialah isi dlm nyer adalah hasil percampuran telur scrabble dan moyonis yg byk.. mmg aku ske gler.. konsep nyer telur hancor dan mayonis tuh dirollkan dgn roti canai.. pastu ia dipotong kpd 4 bahagian dan sedia dihidangkan..
Photobucket
Layan gak aku.. tp bler da masok ke bhgn yg ke 4 plak, aku da mula rasa mual.. mungkin sbb byk sgt mayo kot.. adehh.. ader kelemahan gak ek.. aku rasa ia mungkin berpunca dari roti canai yg sudah tidak panas lagik.. (da sejuk la kawan2…) hehe.. tp xkan nak soh mapley panas kan balik plak.. hehehe.. anyway, aku bedal jek.. last2 abes gak… haha.. harga plak? Cuma RM3.50 jek.. ok laa kot sbb dier pki telur n byk mayonis.. huhu.. next time nak mkn lagi lah.. nak bwk GKM makan kat situ.. korang nak x?? hehehe..

Pas abes mkn, aku pon sambong borak balik.. jam dah kol 12 nih.. bleh plak dorang layan citer antoo plak.. kisah benar plak tuh.. Arm Qenary nyer citer paling ganas.. hishh.. maleh aku nak stori kat cnih.. pas stengah jam kemudian, kami sumer pulang n aku glabah balik umah tgh mlm sbb citer antoo tadik.. adehh.. chess.. The End.. hehe..

5 comments:

Cik Nila said...

giler advance mamak2 skang ni..

Fadli Tahir said...

haha.. so bler next trip kita mkn roti mayo plak?? hehe..

phat_lee said...

slow mow la bro...nasik briyani x layan lagi..carl's junior pun belum...hehehe...

Fadli Tahir said...

aku rase dah 2 kali kita lalu dpn Carl's midval tuh.. tp xsinggah pon.. blom ader jodoh kot.. haha..

phat_lee said...

bukan jodoh...fulus bro...fulus...huhuhu..