rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 10 September 2009

Wayang: The Orphan



Wayang: The Orphan, originally uploaded by LiLFaDLi.
(Sambungan entri bawah.. haha..) smalam pas berbuka puasa, kami decide nak g tgk wayang memandangkan da xtau nak g maner lagik.. hehehe.. lebih menarik karena smalam kan ari rabu dan tiket RM6.00 jek.. layann.. memula ingat nak tgk Final Destination kol 9.30mlm, tp mesti nanti balik lambat plak.. so lastly kami tgk la citer The Orphan kol 8.15pm.. bratur, byr n trus masok sbb mmg time tuh dah 8.20pm pon.. hehe.. sib baik wayang xgelap lagik, snang sket nak cr seat.. Best ker citer nih?? 





Memula aku anggap biaser jek citer nih tp bler da start keluarga nih g rumah anak yatim, so bermula laa dier nyer peak story.. sinopsis citer, aku komen sket yer.. satu family nih, br lepas kematian anak ketika bersalin.. akhirnya mereka ingin mengambil anak angkat... pada awalan nyer budak nih mmg charming sbb bijak, matang dan berbakat.. walaubagaimanapun kegembiraan itu tidak lama kerana budak itu tidak suka kepada ibu angkatnya.. pelbagai aksi misteri telah berlaku temasuklah pembunuhan dan ugutan terhadap anggota keluarga dan org sekeliling.. budak itu sungguh misteri dan diluar jangkaan.. huih.. 



Apa seterusnya yang terjadi?? Adakah anak yatim itu akhirnya diterima semula oleh keluarga berkenaan?? Mmg byk adegan saspen n xsenang duduk bler tgk citer nih.. Tontonilah the orphan dipawagam berhampiran... hahahahahaha... Rating aku bagi 8/10 sbb jalan cerita yg sgt berbaloi untuk ditontoni.. tetapi awas, ianya under rating 18PL.. oleh itu, budak2 tidak digalakkan menonton (aku rase kalu budak2 bli tiket mmg xbleh kan?? Kikiki..) karena terdapat aksi dewasa yg mungkin mendorong anak2 utk membuat perkara kedewasaan.. LOL.. Sekian, tima kasehhh... Hehehhehe... p/s: org kata Final Destination xbest.. btol ka?? Komen sket..

2 comments:

BunBinG said...

wah.. terawih dlm panggung ker.. hehehe..

phat_lee said...

aku x tgk lagik citer Yatim nih...tapi Destinasi Terakhir buat kali ke 4 tu, pada aku la, ibarat tgk XMen Origin : Wolverine sebab nampak nak duit jek. jalan cerita a bit kucar-kacir sket, then effect dia nampak sgt ke-CGI-an dia. paling best pada aku, Destinasi Terakhir ke-2 la..the best...