rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 3 September 2009

My First Live Blog Via Email

My First Live Blog Via Email, originally uploaded by LiLFaDLi.

Hi korang.. kalu korang bleh baca entri nih, ini bermakna aku da berjaya load entri baru guna email.. pepaham jek laa.. kalu nak bukak blogspot kene amek masa & kene wat kat umah.. so bler pki email camnih, kat opis pon bleh wat + curi tulang sket.. skang nih pon aku tgk bz gler sbenar nyer.. tp live blogging nyer pasal, aku nak try jek laa.. amacam? Ok x?? spatut nyer bleh pki MMS jek dr henpon.. tp masalah utama aku pki line celcom skang xleh nak send MMS ke alamat email.. dulu masa aku pki meksi bleh jek MMS gambar ke email.. huhuhu.. ini karena live blog nyer konsep kene anta MMS ke alamat email yg telah disetkan utk kita via Flickr.. at first, kene daftar kat Flickr dulu lah.. Kalu korang nak tau camne nak setup benda tuh, korang komen laa ek.. hehehe.. kpada yg bleh MMS tuh, live blogging mmg benda yg syok sbb korang snap gambar bler2 masa jek, taruk description atau wat laa stori sket n send guna mms.. so dia akan auto update ke blog korang.. best x?? bleh update blog hari2.. hehehe...try laa weh.. aku pki line celcom, so wat masa nih xleh nak MMS loh.. huhuhu.. ker korang tau camner nak boleh kan??? Bgtau arr aku.. pls pls.. P/s: gambar tersebut adlh gambar workstation aku kat umah.. kekekeke...

5 comments:

Fadli Tahir said...

eh eh.. kalu korang tgk entri yg kat bwh entri nih, rupa2 nyer da masok rupa nyer.. ingatkan xleh pki mms celcom.. tp common problem kalu pki celcom sbb akan kuar ayat2 default tuh.. so aku kene stadi camne nak ilangkan ayat berkenaan... huuuhu..

Cik Nila said...

adeh.. apa bro pali ckp ni.. entri yg kat bwh entri.. adeh.. berbelit pale sy cuba memahami.. tapi, mcm mana ek nak guna? sharing is caring.. buleh tunjuk ajar sy sifu? sy nak tau laa... dpt ilmu ckit.. huhu

Fadli Tahir said...

hahaha.. maksud pali adlh entri yg sbl entri ini loh.. hehe.. camne nak wat live blogging?? pali bagi link jer loh >>> http://justkhai.com/blog/tutorial-menyahut-seruan-live-blogging slamt mencuba.. sonang jer.. problem pali masih blom dpt diatasi.. kalu MMS pki line celcom, konpem kua ayat default celcom tuh.. huhuhu..

Cik Nila said...

hehehe.. ye ker? tak peka sungguh sy ni entri yg lain.. hahaha.. tapi pali.. sy ader satu soalan..knape nama sy awk bubuh penoh ek? takut sy.. hehehe... sy ni pemalu orgnya.. (uwekss)

wahh.. tQ kasi link tuh.. leh la amik ilmu.. lalala.. Toceh bro..

Fadli Tahir said...

samo2 malim.. hehehe..