rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Tuesday 22 September 2009

Kampungku Yang Tenang


Photobucket


Salam lebaran semua.. harini ari raye yg ketiga.. kejap jek raser nyer kan.. bulan puasa pon skejap jerr da berlalu.. musim jimat duit da tamat.. huhu.. kembali smula kpd kehidupan yg normal.. huhu.. mcm yg aku da bgtau, aku pulang ke kampung slepas smayang raya.. destinasi?? Konpem laa ke Kampung Sungai Haji Mohamad, Bagan Datoh, Perak.. perjalanan yg lancar, mmg sodap jek.. maner xnyer.. xde jem pon.. sesi raya kali nih pon xde roadblock mcm raya tahun2 sbl nih.. ker korang xprasan?? Hehehe..

Kami sekeluarga bertolak pulang ke kampung dlm kol 10.15pagi dan dlm kol 1.00ptg pon sampai. Dua keta terpaksa digunakan sbb family yg nak balik kg ada 6 org.. 3 naik kenari aku n 3 lagi naik iswara abah aku.. hehe.. sesampai kat kampung, da ader ramai sedara mara disana, terubat rindu kat mereka.. yelah.. time raya nih laa sdare mare nak bkumpul..


Kami balik kg belah mak.. so adik beradik dier ader 11 org.. namun hanya sparuh jek yg ader.. yg len beraya kat umah mertua, umah sendiri, pulang kampung pada raya kedua mahupun yg telah pergi menemui Ilahi.. rinduku pada arwah adik mak yg bongsu (Hamudah a.k.a Mak Kecik) masih dlm ingatan.. smoga berbahagia disana..


Photobucket

Xbanyak aktiviti yg aku wat kat kg melainkan makan, borak2 tgk tv n tdo.. tdo?? Haha.. letih gak maa.. ditambah plak dengan keriuhan spupu aku yg masih kecik, dok p main kejar2 kat atas umah, bising wehh sampai menyebabkan tv xdpt siaran (tv rosak daa..) n rumah bergoyang.. bahaya wehh.. haha.. kalu dah dok kampung, mcm tuh laa suasana nyer.. time raya nih mmg bebudak laa yg paling sonok.. hehehe..


Photobucket


Aku pon xtau nak stori aper lagik sbb raya aku biasa jek.. cukuplah meraikan kejayaan sbulan puasa bersama keluarga terchenta.. korang plak camner?? Meh laa komen / chit chat kat bawah nih..

2 comments:

phat_lee said...

raya? oooookkkkeeehhhh...n penat..12 hours of driving. xjumpa lak hunny madu masa ke kampung aku...lepas ni parents aku naik flight,aku je la yang drive..kot2 leh bwk Ronin aku lak pasnih...

Fadli Tahir said...

aicheh.. hunny mado konon.. haha.. lisa surihani nak campak maner?? kekekeke... kalu ronin ko bleh balik kampung, mmg aku respek gler ahh.. hehehe..