rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 18 February 2010

Oh hubungan :)

Entri  serius jap kay.. salam sejahtera kepada sumer pembaca blog aku yg masih sudi mengikuti perkembangan blog aku dari masa kesemasa.. setulus penghargaan utk korang sekalian yg masih mahu membaca karangan aku yang kengkadang merapik dan  xde isi penting pon.  Banyak entri yang agak ringan dan tidak serius diharapkan agar korang selesa dengan niat aku wujudkan blog aku nih..

Ya benar seperti kebanyakan blogger, blog digunakan sebagai medium utk mezahirkan kata2 yang terbuku didalam hati dimana tiada telinga yg perlu dipaksa utk mendengar mahupon jiwa yang sedia bersama utk memahami aper yang terpaku didalam sanubari ini. Tiada paksaan utk membaca, tp setinggi kasih sayang utk mereka yang memahami isi hati nih.. Wahh.. lain macam jek ek entri kali nih ek??




Rileks kay.. stelah lama xde entri yg agak serius, aku rase mahu nukilkan rasa hati aku yang mungkin sedikit sebanyak bleh dijadikan iktibar mahupon panduan idop korang nanti.. apa yang pasti, barang yg buruk dari diri aku, sila buang atau bakar jauh2 sbb aku yakin, aku pon bkn hebat maner pon.. perghh.. mmg lain macam kan entri nih.. hehe.. jgn takot kay.. aku cuma nak stori apa yang aku rase jek.. adik2 jgn riso ek.. xde benda mencarot dlm entri nih.. hehehe..

Alkisah dengan umur ini; aku pasti tentang satu perkara yang semakin buat aku susah ati.. aper kes? Pasal kawen lah kawan2.. 28 tahun pada tahun 2010 bagi korang masih muda lagi x? Hehehe.. bagi aku xde laa tua sgt kan.. kebanyakan rakan sebaya aku mmg da kawen dan ader anak2.. aku?? Hmmm.. saper yg xnak kawen kan? Cuma utk kearah itu bukanlah sesuatu yang mudah.. aper yg susah nyer bro? Xsusah sbenar nyer kalu aku ader byk duit simpanan.. DUIT.. mmg benda nih menakotkan aku sepanjang masa.. kengkadang aku rase aku nih telah dibelenggu dengan masalah duit.. sampai satu masa aku sendiri takot dengan perkataan  duit tuh sendiri.. aku ader masalah duit ker??

So far sbenar nyer financial aku da kembali stabil stelah aku wat keputusan utk refinance balik loan2 aku.. skang xde laa masalah pasal duit tuh.. Cuma trauma masa lalu masih menakotkan aku.. berbalik kepada citer kawen tuh, kalu ader duit bleh laa kawen.. dengan keadaan aku skang, aku Cuma mampu berserah pada Yang Esa ttg jodoh aku tuh.. harap nyer ader satu panduan atau pon takdir indah menyebelahi aku.. dah laa xde pasangan istimewa, untuk mencari pengganti plak bukan laa benda yang mudah.

Aku rase dah tiba masa utk berfikir secara serius pasal hubungan, tp harap nyer biarlah dia datang dengan nur yg membahagiakan.. kengkadang nak jek aku amek jalan mudah, iaitu xyah pk langsung pasal kawen.. tp xbleh laa kan.. kang orang ingat aku da xnormal plak.. apa yg pasti , aku ader strategi aku sendiri tentang masa depan aku for which aku xperlu nak describe kat cni.. hehe..

Meh jiwang sket.. mempunyai teman istimewa bukanlah perkara yang mudah.. hati budi yg tulus, ikhlas dlm perhubungan, tujuan dan objektif perhubungan, target perhubungan, masa depan hubungan, kemampuan, kebolehterimaan, kesepadanan, persefahaman, kepunyaan, kejujuran, ketelusan minda, kesatuan hati dan tanggungjawab; merupakan antara entiti penting yang perlu dlm satu perhubungan.. maaf ckp lah kalu stakat nak main2, benda tadik tuh sila letak ketepi.. kalu anda siyes dgn hubungan anda, hargailah dia..

Aku sendiri bukanlah seorang pencinta, tp setelah melalui beberapa hubungan, byk benda yang telah dipelajari dan diteladani.. pengalaman sendiri, pengalaman kawan2 mahupon persekitaran turut menjadikan aku lebih memahami tentang hubungan.. naper aku asek tekankan pasal hubungan nih? Jawapan nyer mudah jek.. aku mahukan hubungan yang lebih baek lepas nih.. xmo ulang2 kesilapan dulu..

Kita hanya mampu merancang, Tuhan yang menentukan.. mmg xdinafikan jiwa aku memang agak kacau bler memikirkan pasal hubungan lalu.. hubungan yg tidak siyes, hubungan yang siyes dan meyakinkan; tapi last2 xde jodoh gak, hubungan yg sekadar ingin mencoba; gagal, pastu cuba menerima seadanya; tetap gagal.. sbb aper gagal?? Mudah jek.. sbb tidak sekufu.. pekebenda nyer tuh.. perkataan lain nyer adalah tidak sepadan.. so adik2; kalu rase xsepadan mcm langit dan bumi tuh, xpayah laa nak main2 api.. Tp siapa tahukan, mungkin jodoh kita mcm tuh? Contoh nyer kalu laki ensem, bini nyer xde laa lawa sgt; laki mcm muka xsiap umah tp bini punya laa lawa tahap model2.. siapakan tahukan.. jodoh dan rezki masing2.. entah2 yg hampir dgn kita adalah orang nyer.. siapa yg tahu..

Kalu baek, sila teruskan.. kalu negatif, eloklah dielakkan.. kenalilah siapa pasangan kita.. serabut gak kan bler memikirkan pasal hubungan.. ader yg ckp being single tuh lagik best.. tp aku pk plak, berdua adalah lebih baek.. hehe.. walao aper pon, kehidupan pasti perlu diteruskan.. xkan nak berada ditahap yang samer jek kan? So wish me luck bebeh.. :D

2 comments:

Cik Nila said...

two better than one.. meh nyanyi skali.. hehe.. utk dapat yg terbaek, xsalah kita gagal byk kali.. open ur heart and it will come to you.. =D

Fadli Tahir said...

life musti diteruskan.. hati nih jek kene keras sket.. berdua mmg lebih baek.. tp da jodoh xde, nak wat camne kan.. ader seseorang, tp rase dipermainkan jek.. so just wait n see jek.. nasib maseh ader kawan2.. huk huk..