rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Saturday 13 February 2010

Majlis Pernikahan Sepupu Aku Yang Indah ;D

Salam guys.. harini punya aktiviti adalah aku sekeluarga g attend majlis akad nikah sepupu aku: Ayu dengan pasangan nyer (yerloh, xkan ngan aku kot).. wakaka.. sesi akad nikah nih telah berlangsung kat Masjid Wilayah Persekutuan kat Jalan Duta.. Utk makluman korang, ni lah kali pertama aku follow majlis akad nikah yang aku paling puas ati..


Knaper ek? bukan aper, perjalanan majlis akad nikah nih begitu indah sampai aku plak rasa bahagia tgk spupu aku sendiri dinikahkan oleh tuan imam tuh.. ader sesuatu yg menarik perhatian tentang majlis nih.. pemilihan Masjid Wilayah nih bagi aku sangat2 berbaloi2 sbb sesi nikah dijalankan didalam satu dewan kecil khas yang disediakan hanya untuk majlis pernikahan jek.. ni first time aku jumpa.. tue sbb rase teruja sket nak up dlm blog.. rase nyer jarang ader dewan pernikahan khas kat masjid btol x? mungkin kat masjid yg utama n besar ader kemudahan ini.. sbb ini yang pertama aku jumpa, so aku up sbg entri nih.. :D
Dewan nih terletak di bahagian belakang dewan solat dan telah dihiaskan dengan begitu cantik skali siap ngan air cond n sound sistem.. kira mcm begitu tenang dan teratur.. tuan kadi pki microfon n bakal suami pon pegang mic gak.. so sumer orang bler dengar dengan jelas dan terang. da mcm majlis formal pon ader gak.. apa yg penting, perjalanan majlis yang begitu indah skali..
Sesi dimulakan dengan bacaan doa, pastu sesi khutbah nikah, pastu sesi akad nikah dan diakhiri dengan sesi penyerahan mas kawin n sarung cincin.. bler dgr khutbah nikah tuh, bleh laa kita faham serba sedikit tentang tanggungjawab suami dan isteri, apa yg patot n xpatot dilakukan oleh isteri dan sebagai nyer.. bleh laa dapat ilmu kan.. hehe..
Tahniah skali lagik utk Ayu dan pasangan (aku da tlupa nama dier, Fariz ker Faiz nama nyer.. kikiki..) smoga berbahagia selamanyer.. sok plak majlis persandingan belah pompuan yang akan dijalankan kat dewan serbaguna dekat umah Ayu kat Gombak.. mesti hadir loh sbb sdare kawen kan.. hehe.. congratz..
p/s: congratz gak kat member MyTeam aku; Sofia & Muz yg kawen sok gak 14hb Februari kat Penang.. sowi xdpt dtg sbb perlu attend majlis sedara sendiri.. btw, best of good luck utk Sof n Muz.. Yeayy...

2 comments:

Cik Nila said...

itu mcm kalu.. anda jugak buleh booked itu tempat.. nice ek nikah kat ctu..? aku penah gi wedding kt ctu.. bagus bangat..

Fadli Tahir said...

aku nak booked boleh, tp bler plak nak nikah nyer.. awek pon xde camner?? (gler promote murahan.. wakaka..) btw, mmg nice malin..

anda gak bleh wat sesi persandingan sederhana di dewan lain gak.. mmg khas utk majlis makan2 meraikan pengantin.. kira bersanding sederhana lah.. tp xde lah kompang atau lagu2 60an.. kene respek masjid yer x..