rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 26 February 2010

Avatar 3D


Yeahhh... aku yakin ramai antara korang yang dah tgk citer nih kan.. mmg superb and outstanding.. maner x nyer, banyak anugerah dah menang skang kan.. malah kalu xsilap aku hasil kutipan pasal movie nih lebih hebat daripada citer Titanic dulu... ingat lagik x citer Titanik tuh.. ker korang igat yang part leornado de caprio lukis gambar pompuan tuh jek.. kakakaka...

Bukan nak berceloteh pasal citer Titanic, moh aku nak berkongsi kegembiraan aku pasal citer Avatar 3D.. hehehe.. kalu yg versi yang normal nyer dah sah sah aku dah tgk dah kan.. so disebabkan member aku nih xtgk lagik citer nih, so kami decide utk tgk citer nih dlm versi 3D.. rase nyer kalu yg normal tuh da xde dah kot.. kalu ader, satu hari cuma ader satu atau dua show jek kan.. btol x? hehehe..



Ya btol.. mmg byk beza nyer kalu tgk movie normal compare ngan versi 3d nih.. aku nih pon first time.. mmg teruja.. pengalaman 3d aku dimulakan dengan tgk preview citer kartun 3d apertahtajuknyerakudahlupadah... wahahaha.. pastu citer alice in wonderland 3d.. wow.. rase nyer mungkin aku xkan lepaskan peluang skali lagi utk tgk movie versi 3d nih...

Berbalik kepada avatar nih.. kalu versi 3d nih mmg lain.. cuma bukan lah sumer objek dlm gambar itu 3d.. cuma item2 yg berada yang paling kehadapan sahaja yang di 3d kan.. yang background maseh lagi pada normal view.. so watak2 utama sah2 laa dalam 3d dan prop2 utama dapat dilihat secara 3d.. apa yang lebih mengujakan, bler sampai scene yg mmg byk CGI tuh, konpem korang akan lihat 3d tuh berfungsi.. mmg best.. sampaikan bom2 asap n benda2 yg terbang2 tuh n pasir2 dapat dilihat dengan lebih clear.. sebot pasal clear, wow, mmg gambar much more cantek n warna yg lebih kemas.. mmg puas ati..

Kami tgk citer nih kat Midval.. dewan wayang pon xbesar.. bler masok jek, tgk layar skrin pon senget jek setting.. of course kene pki spek mata 3d tuh... kalu xpki, aku tgk gambat kat skrin memang kabor.. hebat saper yg cipta benda nih.. hehehe.. nak dijadikan klaka sket, aku nih rabon jauh.. so memula tgk pki spek 3d.. dalam hati apsal laa bler tgk 3d nih gambar masih kabur.. rupa2 nyer aku xsedar diri yg aku rabon jauh.. wahaha.. so slamber jek laa pki spek mata aku tuh pastu pki gak spek 3d yang disediakan.. haaa.... baru puas ati aku.. hihihi..

So korang, kalu korang berkemampuan, silalah tgk aper2 muvie versi 3d.. konpem korang akan dapat pengalaman yang sgt berbeza n keseronokan yang berbeza.. silap hari bulan korang akan teruja gler sampai asek memuji2 jek kehebatan teknologi nih.. hehehe.. tp jgn laa terkejut plak, sbb bler korang tgk movie nih akan terasa view tuh kecik jek.. tidak sebesar saiz layar wayang yg normal apatah lagik kalu dpt hall utama tuh.. hehehe... aper yg penting, aku mmg sgt gembira dengan pengalaman kali pertama nih.. hehehehe...

No comments: