rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 8 April 2010

Evolusi KL Drift 2

Tgk dah lamer, tp baru mau review.. wakaka..
Salam semua, sbenar nyer aku dah tgk beberapa movie yg xsempat aku nak review untuk korang.. walaubagaimanapon, aku rase masih tidak terlambat untuk aku memberi pandangan dan komen atau dalam ertikata yang lain nyer men “review” kan (aku dam cam pemusnah bahasa jek.. wakaka..) movie berkenaan.. so rumusan pendek (pendek ker? Hihihihi..) bagi setiap movie yg aku tgk, aku nak share kat sini.. xde laa sampai 5 movie pon.. citer aper ek? Hmmm… citer Evolusi KL Drift 2 dan How To Train Your Dragon.. dua jek? yer yer jek ek.. Hehehe…


So kawan2, mari kita mulakan entri nih dgn stori pasal KL drift jek dulu... KL Drift 2 nih sbenar nyer mmg aku dah tunggu lamer dah.. bukan lah sebab aku nih peminat setia si Shamsul Yusuf mahupon si Scha Alyahya.. tp kalu Aaron Aziz tuh mungkin lah.. (Alif Aziz plak? Boleh blahh… kalu Alif Satar? Boleh laa… kalu Aziz Satar?? Aku suka.. lamaer xtgk Pak Aziz berlakon kan .. huhu..) Siyes harapan yg besar aku mahu lihat pada aksi keta2 gempak dan super power (power root ka power siot? Errkkk mengarot sudahh.. haha..) mmg cantik keta2 tuh.. hmmm.. mmg aku puas ati untuk sequal movie nih.. banyak gler aksi drift kalu nak dibandingkan dengan episod 1 dulu…

Cuma ader lah sket2 skill kamera yg bagi aku ia adalah kelemahan yg serupa seperti episod 1 dulu.. aper nyer tuh? Kalu korang perasan, KLD2 nih masa scene drifting yg awal tuh, shoot diambil agak mcm kelam kabot.. mungkin konon nyer skill untuk menampakkan cara pemanduan yang agak laju laa konon2 nyer.. tp bagi aku pening kepala sbb tgk kamera bergoncang2 dan pening jadi nyer nak fokuskan kecantikkan drift dorang… walhal overall drifting scene yg aku penah tgk mmg laa xdelah laju sgt melain drift event yg besar2 (mcm tournament) jek sbb dorang konpem nak menang kan .. entah lah.. mungkin aku pon xcukup ilmu lagi pasal drifting nih.. nanti aku staid lagik ek.. (haishhh… da melalut dr citer movie dah nih plak.. hahahha…)

Kita tinggalkan dulu pasal kelemahan movie tuh (aku rase itu jek kelemahan nyer utk scene aksi, tuh pon diawalan jek).. sprt yg aku ckp td, mmg byk gler aksi drifting yg sememang nyer mengujakan aku bler tgk movie nih bersama teman yg tersayang.. dia xdelah minat sgt pasal keta2 nih, so just layan jek.. hehehe.. lebih byk aksi drift yg korang bleh tgk dan kalu xsilap aku dilakukan kat area Putrajaya, Cyberjaya dan sekitar bandaraya Kuala Lumpur .. ader gak yg korang mesti perasan mase scene drifting kat KL tuh ramai gler org tgk… so mmg obvious gler yg sbenar nyer ramai peminat nak tgk aksi keta besar dan power tuk beraksi.. tp xmustahil gak yg tgk sbb Cuma mahu tahu camner sesuatu prodoksi filem itu dirakamkan.. (off topic jap: tetiba aku teringat plak mase aku n family lepak kat dataran putrajaya dimana kebetulan produksi ahmad idham tgk wat shooting depan masjid.. paham2 lah jek kan , orang ramai berkerumun belakang kamera semata utk tgk camne eizlan yusoff berlakon.. aiseeehhh… aku pon tgk gak sbenar nyer.. hahaha.. tp kejap jek laa.. hehehehe…)

Berbalik kpd KLD 2 nih, aku pasti korang jugak akan lebih teruja bler melihat kemunculan Sam (adnan sempit) sbg partner gangster si Aaron Aziz tuh.. aku pon xpaham, sama der Sam tuh tuh org cina ker, Thailand ker, Singapore ker or Malaysia nyer sbb pelik karne muka Malaysian tp pelat ckp cina.. entah lahh.. malas aku nak pk sgt.. so let it be… kalu kat citer Adnan Sempit nih, Sam berlakon mmg klakar kan ? Aku yakin korang pon dah tgk citer xkering gusi karne gelak byk tuh.. tetapi Sam totally berbeza dalam citer KLD 2 nih.. watak gangster yg sememang nyer mmg tepat untuk beliau.. sampai kengkadang aku rase hebat btol mamat nih berlakon.. so kiranyer dia tgk hot laa skang kan .. hehehe..

Watak Scha dan Farid Kamil mmg tidak menghampakan.. terutama nyer masa babak2 akhir citer nih.. maksud aku masa aaron dan sam belasah scha n farid.. mmg sedih aku dorang kene sepak kaw2 n kene belasah.. walaupon ader org ckp scha berlakon agak keras tp bg aku dia xde kaku sgt.. ok jek.. (aikk.. mcm nak backup jek.. wakaka…) bukan korang, overall scha mmg bagus perr, kene ngan watak dier yg ala2 tomboy tuh.. si farid plak, mmg dia deserve utk watak nih walaupon dia tpaksa berlakon tempang akibat selamatkan shamsul yusof masa episode 1 dulu tuh… ckp ckp korang xtau masa scene aper melainkan korang mmg xtgk citer tuh.. wakkaka..

Penampilan si Remy Ishak dlm citer nih mmg menarik perhatian aku.. sbb watak dier dam cm si Brian dlm citer Fast & Furious.. polis disamping mempunyai sebijik keta power gak, aku pon xtau keta aper.. skyline laa kot.. hehehe… dikala polis2 lain naik keta polis g rush penjahat, tp si remy nih konpem lah naik keta dier sendiri kan .. almaklomlah hero polis laa katakan.. agak stylo laa gak.. Cuma maaf ckp laa, aksi polis dlm citer nih xmenampakkan yg polis kita nih hebat sgt, tp prasangka tuh dapat dipecahkan masa babak akhir polis serang bangunan kosong utk selamatkan farid ngan scha tuh.. xpaham?? G laa tgk dulu, mesti korang paham nyer.. hehehe…

Yeahh.. aku nak gak komplen sket lagi pasal citer nih.. overall mmg laa aku aku xnafikan citer nih adalah filem aksi kereta Malaysia yg sgt mengagumkan.. maner xnyer, selamber jek jahanam kan keta yg mmg cun tuh (rilek jek letupkan keta dan terbalikkan keta.. kalu bagik jek keta tuh kat aku kan best.. tp kalu bagi aku, konpem citer nih xjadi kan .. wakakaka).. haaa.. nak komplen nih, korang bleh bayangkan x, tgh syok2 n stim2 layan aksi kereta kejar mengejar dan drift2 tuh, agak nyer dr cyberjaya kot sampai laa ke KL, elak simpang saner, cilok simpang sini, last2 si shamsol dan scha pon dapat melepaskan diri daripada org jahat yg nak tangkap dorang.. lepas jek tuh, bleh plak dorang wat declaration punyer scene plak.. hadoyai.. mmg potong stim btol.. “sbenar nyer aku mmg sygkan ko” weekkk… aper nyer scene cinta lah dorang nih.. xkene tempat.. scene tuh siyes aku meluat gler.. mungkin xkene masa kot.. aku punya laa gelabah memikirkan dorang sempat larikan diri dr dikejar atau x diawal citer tuh, last2 bleh wat sesi luahan perasaan cinta plak.. waaaa… tensen gua.. huhuhhuu… nasib baek satu nih jek yg mmg totally fail.. kalu x, mmg buruk laa imej citer nih.. yerrr.. aku faham yg taste masyarakat Malaysia nih yg ske citer cintun2 nih, kiranyer mesti kene selit laa gak kan dlm maner2 cerita.. tp alkisah scene declaration tuh mmg xkene masa.. hehehe…

Sebelum mengakhiri sesi review yg agak panjang nih (mungkin sbb teruja dengan filem keta, tuh sbb enjoy gler taip panjang2.. hehehe..) sudilah kira nyer aku meringkaskan jalan cerita pasal KLD2 nih pada yg blom tgk.. citer nih mengisahkan si aaron masih tidak berpuas hati terhadap shamsul nih dan mahu makesure si shamsul nih dihaponkan karne shamsul nih dianggap bleh mengancam perniagaan dadah si aaron sbb si shamsul nih tau katne tempat proses dadah tuh.. oleh sebab sam nih sbg partner aaron, sam mahu shamsul dimusnahkan dengan segera, tp karne aaron mahu merosakkan hidup shamsul perlahan2, maka si shamsul nih telah diperangkap dengan dadah yg tersimpan didalam bengkel.. remy sbg polis utama, memerlukan kerjasama scha sbg rakan shamsul utk memastikan strategi menangkap aaron. So mcm biasa, hero mesti laa menang kan .. paham2 jek laa ek.. hehehehe.. okeh.. masehh sbb sudi baca review yg panjang gler nih..hehehe.. mari baca next entri akan datang pasal how to train your dragon plak kay..

3 comments:

hani_zan said...

scene cintan tu mmg sangat fail!!!! dan lagi satu...pasal scene persahabatan antara farid kamil n syamsul....sangat2 gay....tau la sayang kawan tapi tolong la....skrip tu kene betulkan lagi sbb dunia luar x camtu....hihihihihihhhi......geli tgk.....tapi aksi kereta mmg tiptop....;)

sekian review dari saye teman tersayang....hihihihihi

hani_zan said...

awk...cepat la review how to train a dragon....kikikiki...

Fadli Tahir said...

waahhh.. kemain lagik tolong bg riview ek awak.. bagos2.. hihihi.. haaa.. sy da upload pasal HTTYD tuh.. sila baca yer.. masehh..