rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Sunday 7 March 2010

Blogku Gogogo.. Rentetan Seminggu.. ;D

Hye korang.. mesti ader yg tertanya2 naper xde entri baru sejak akhir2 nih kan ? (chewahh… mcm laa aku nih artis jek; peminat nak folow up kan .. wakakaka..) huhuhu.. aku sendiri pon ader beberapa citer menarik yg nak share ngan korang, tp ini sumer salah internet connection aku yg down sejak 2 minggu lepas.. macam jahanam jek P1Wimax aku tuh.. tensen btol.. korang bayangkan la kalu seorang yg kaki internet xdpt internet kat umah lebih sminggu nih.. kes aku plak dah masok dua minggu lagik laa tensen… sian kat sumer peminat aku yg followup entri aku kan .. waahhhh.. perasan lagik.. wakakaka…


Saat entri nih ditulis, sbenar nyer aku taip kat opis (sementara menunggu Q kerja byk; bkn mengulat tau.. wakaka..) so tetiba dapat idea nak menaip dan kemudian aku akan copy paste jek kat template nanti.. senang sket kan .. sementara idea masih segar bugar pagi nih.. wahaha.. al kisah, sejak dua tiga hari nih ader benda menarik dan xberapa menarik utk dicerita.. tp bagi aku, sumer tuh da mcm citer hindustan plak.. hehe.. maner tak nyer.. life ader citer sedih then kemudian happy ending.. hehehe.. apa daa… tp aku nak share yg pasal happy jek lah ek.. so lets rojakkan aper yg yg berlaku ek..
Mari kita mulakan dgn story yg aku mmg ske up kat blog aku nih.. aper lagik.. citer pasal tgk wayang lah.. sbelum tuh meh sini aku nak bgtau yg skang aku dah ader teman baru utk tgk wayang.. nasib baek dia nak teman aku, kalu x, mesti aku mcm jiwa kacau tgk wayang sensorang mcm yg penah terjadi dulu.. haha.. saper teman tuh? Mungkin ader antara korang yg da tau, tp bg yg xtau, kemudian aku akan bgtau korang.. hihihi… jgn mare.. alkisah sabtu lepas aku dan teman g tgk wayang kat Catchay Cineplex di Cineleisure Damansara.. tgk citer Percy Jackson waktu lewat petang.. yerloh, time pagi aku keje.. hehehe.. layan gak arr citer tuh.. pasal sorang mamat nih si Percy, kira mcm anak kacukan Lord dan manusia yg ader kuasa utk curi kilat dilangit bumi.. wooohhh..
Kira mcm Percy nih telah dituduh menyebabkan langit ader guruh, tp kilat xde.. wooohh.. dasat tuh.. pastu bleh ader satu kawasan kat bumi nih yg ader satu training kem utk anak2 hasil gabungan tuhan n manusia.. woooo.. sila jaga akidah anda kay.. tuhan tuh merujuk kepada ketuhanan masa zaman Greek dulu.. contoh mcm tuhan Zeus.. haisshh.. aku pon keliru gak nih pasal tuhan2 ka atau malaikat2 yg marah pasal kejadian tuh.. kira nyer Percy nih dan kawan2 nyer berperanan utk makesure tuhan2 tuh tidak berperang akibat masing2 menuduh tuhan yg lain mencuri kilat tuh.. adoyai.. nanti korang tgk laa sendiri ek.. haha.. Haaa.. itu citer pasal hari sabtu minggu lepas nyer citer.. hihihi..
Ahad plak, ader majlis kenduri kawen salah sorang member Kenarianz aku si Helmi Kitty.. majlis berlangsung kat Ijok, Selangor.. so aku, teman dan beberapa rakan lain iaitu Kimi & family, Shofi & family, Ross & ehem2, Arm, Nan & kawan, Affiq, Ajoy & ehem2 telah berkonvoi ke majlis berkenaan.. aper yg menarik kat majlis nih adalah bunyi kompang dier.. siyes lain dari yg lain.. bler tgk kat kompang nyer, ader letak besi piring yg menghasilkan bunyi kerincing.. hiihihi.. aku xtau arr aper namer tuh.. hehe.. tp mmg lain dari yg lain.. cuaca yg agak baek n panas, menjadikan kami lebih segar kat majlis kawen tuh.. tambah menarik sempat amek gambar ngan pengantin skali kat pelamin.. tambah sorang lagik member aku yg da kawen ek.. sbelum pulang, kami sempat menyusun keta utk potosot kenang kenangan utk Helmi n isteri.. so jalan kampung yg sempit tuh telah di blok utk sesi fotografi nih.. hehehe.. cool gak aku rase.. hehehe.. btw, slamat pengantin baru utk anda Helmi.. smoga berkekalan hingga ke akhir hayat..
Mari kita teruskan sesi mari bercerita aku nih ke aktiviti hari seterus nyer.. aper lagik, ari isnin lahh.. aik.. xkeja ker ari isnin? Yeahh.. aku amek cuti utk tujuan nak g berfoya2.. hahaha.. sanggup tuh.. yerr.. aku rase kalu g bercanda pada weekdays lebih berbaloi drpd weekend… naper plak? Sbb bowling rate utk early bird kan murah.. so aku dan teman g Times Square utk main boling n tgk wayang.. sprt yg dirancang, kami pon main boling 4 game cuma kene byr RM12 jek.. best kan .. cuba bygkan kalu weekend kene caj brape.. huhuhu.. so mmg puas ati lah main nih sbb da lamer gler xmain boling.. almaklumlah, kawan2 pon ader komitmen lain selain masalah utama aku yg salu nak budget duit.. wahaha.. yeah.. stelah 4 game aku menang (wahaha.. jgn marah yerr awak..) (perlu ker bagi tau.. wakakaka..) kami pon beredar utk tgk wayang plak.. citer aper?
Niyang Rapik.. hehe.. memula ingat nak tgk citer Valentines Day, tp xde plak kat Times Square nih.. huhu.. so layan laa citer seram.. best gak sbb tgk ngan org yg xbrani n memberanikan diri utk tgk citer saspen nih.. hihihi.. citer nih mengisahkan Awal, Sam, Zed Zaidi ngan Kamal Adli; kembali ke Niang Rapik utk memulangkan racik yg dicuri oleh Fizz Fairuz yg telah mati akibat disantau.. (snang jek aku pki nama btol, so korang pon kenal saper watak utama kan .. hahaha..) so dorang berempat nih mennyangka bahawa racik tuh yg telah menyebabkan kematian Fizz dan perlu dipulangkan semula ke Niang Rapik.. layan gak arr citer nih sbb bagi aku walaupon dia citer seram, tapi watak Sam yg kalut + kelakar mmg menghidupkan citer nih.. so far bagi aku tidak lah membosankan dan boleh dilayan oleh korang.. hehehe..
Waahh… panjang citer aku kali nih ek.. hihihi.. tetiba ader idea plak.. hehehe.. haa… lagik satu, malam tadik sempat gak aku ngan teman gi UO.. pas abes round2 n carik kasot yg xjumpa, kami pon beredar utk g makan kat Taman Tun Dr Ismail.. kat kedai Abang Man Roti John.. yess.. seperti yg dirancang, aku dna teman makan mee kari n roti john yg sememang nyer spesel nyer.. siyes korang xkan jumpa kat tempat lain.. nak tau katne? Snang jek.. sila cari Pasar Besar kat Taman Tun.. pastu kat sbelah dier ader kawasan parking keta.. so kat situ lah ader warong yg agak besar gak laa.. waktu bisnes adalah malam sahaja pastu weekdays jek.. sabtu ahad mmg tutup.. hehe.. aper yg lebih syok lagik malam tadik adalah tengah aku makan2 tuh, tetiba Fara Fauzana datang n dok kat meja sbelah.. woooh… terkejut berok aku.. aku pon fan FF tau.. hihihi.. rase nak amek jek gambar ngan dier, tp kang org kata aku jaki sgt laa plak nanti.. so terpaksa memendam rase jek lah.. hahahaha…
Okeh lah.. rase nyer cukop lah utk kali nih… tqvm utk korang yg sudi baca entri nih.. sket pasal aku, aku rase sinar baru dah muncul.. so harap nyer, dgn kehadiran dier menambahkan lagi keyakinan idop aku utk terus maju.... woohh.. da jiwang plak dah.. hahaha.. okeh guys.. sila jaga diri dan kesihatan masing2.. sila pastikan bawak keta leklok n jgn berlumba di jalan raya.. hehehe.. pesanan khidmat masyarakat percuma ini khas dari aku.. wahaha.. poyo jek.. ader aku kesah.. lalalalalala…

5 comments:

hani_zan said...

tapi org tu xdapat strike....hahhahahha..game ke-4 baru strike.....apa da....

Fadli Tahir said...

at least sy menang keempat2 game tuh.. hebat btol sy.. lalalala...

hani_zan said...

menang tipis....hahhahhahha...awk nasib baik sbb saye dah penat time tu....kalo x...hahhahahha..

Fadli Tahir said...

hehehe... sy tau sy mesti menang nyer.. lalala..

hani_zan said...

"al kisah, sejak dua tiga hari nih ader benda menarik dan xberapa menarik utk dicerita.. tp bagi aku, sumer tuh da mcm citer hindustan plak.. hehe.. maner tak nyer.. life ader citer sedih then kemudian happy ending.. hehehe.. apa daa… tp aku nak share yg pasal happy jek lah ek.. so lets rojakkan aper yg yg berlaku ek.."

Ape cite sedih tu...? nak tau....huhuhuhuhuh