rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 20 November 2009

Wayang: 2012



Miow miow… memula aku rase mcm maleh jek nak ribiu movie nih.. tp bler memikirkan aku ader benda nak tunjuk kat korang, so aku dgn berbesar hati nak share ngan korang pasal citer nih.. sebagai permulaan, mari lah kita bersama2 untuk mengetahui bahawa sesi tgk wayang kali nih telah disertai dengan rakan2 sepejabatku yg mmg best g gler.. lalalala…

Stelah si Fiza the great gogoniser menyetup (setup laa) sesi ini dengan jaya nyer, maka seramai 8 org telah berjaya ditemukan di GSC Midval.. maka insan2 keriangan ini amat gembira ada nyer.. aper daa aku merepek nih.. hahaha.. (saje jek bagi mukadimah ayat power).. power x ayat aku.. agak2 nyer Scha Al-Yahya bleh cair x?? ker muntah darah.. wahahahaa… mari ribiu ini movie yer yang.. lalalalala…


Banyak pengalaman baru yg nak aku share pada setiap entri.. sbg contoh, nih kali pertama dpt tgk wayang ngan bebudak opis nih.. pepaham laa, nak gather reramai nih bukan benda senang kan.. sbb masing2 agak bizi dgn kisah masing2.. lagi satu, kalu korang tgk gambar tiket tuh, sbenar nyer ia bukan dicapture sebelum kami tgk wayang.. selepas beb!!! Mamat checking tuh xpotong pon keratan kecik.. so its 1st time aku bwk pulang tiket yg mcm blom guna.. tp da expired lah.. hehehehe..

2012 mengisahkan pasal kejadian alam yg lebih mudah dikenali sbg hari kiamat.. terdapat satu puak org asli Maya telah dpt mengesan kehadiran tanda2 akhir berkenaan.. namun hanya dpt diterima dan dipercaya oleh ahli geologi US yg membuat kajian perubahan muka bumi.. seperti yg kita sedia maklum, tanda2 akhir kiamat adalah seperti perubahan pada alam semesta, perubahan muka bentuk bumi, teras bumi semakin tidak stabil dan panas, berlaku tsunami yg amat dasat etc.. mesti korang tau kan..

Pihak kerajaan US yg mengetahui hal ini, telah mengelabah akan kebenaran masa akhir kehidupan mereka.. mau nyer xmenggelabah kan kalu kita tau bler nak sampai masa kan.. huhu.. walaubagaimanapun, masih rilek lagi bgtau rakyat ia cuma fenomena alam biasa jek.. dalam pada masa yg sama, pemimpin2 utama dunia telah berhimpun secara tertutup dan rahsia.. knape wat meeting private nih.. sbenar nyer dorang nak kumpul dana utk bina satu kapal atau bahtera yg dah mcm kapal selam jek rupa nyer.. mmg yg super tahan lasak lah sbb nak tampung efek tsunami yg sgt besar..

Dalam muvie nih diceritakan tentang sebuah famili yg cuba menyelamatkan ahli keluarga.. kengkadang mcm xlogik pon ader.. ada ka patot bleh dpt elak dr sumer bangunan runtuh, jalan raya terbelah n hancur, dpt elak2 batu2 besar.. hahaha.. da skrip mcm tuh nak wat camne laa kan.. lalalala… ader gak elemen2 penarik cerita yg sudah tentu nyer kesan CGI yg hebat dan jalan cerita yg xla berat sgt bagi aku.. errmm..

Elemen2 kemanusiaan juga telah diterapkan dlm citer nih supaya kita tidak mementingkan diri sendiri.. kasih sayang, tanggungjawab, kepercayaan etc telah menjadikan citer nih tambah menarik walaupun durasi filem nih mencecah 2jam 40minit.. wow.. lama tuh.. yg penting agak terhibur gak laa kan.. aku bg 3 setengah bintang (lama dah aku xkasi bintang dlm riview movie kan.. hehe..) naper sket jek.. sbb nyer jalan citer nyer tidak seperti yg kita harapkan ataupon bayangkan.. huhu.. naper aku ckp mcm tuh?? Sila laa tgk sendiri yer.. pada yg da tgk, konpem paham laa kan.. hehehe…

No comments: