rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 13 November 2009

Aku g training plak..


Yeah.. Pada 9 & 10hb November yg lepas, aku g training Customer Service Excellence yg telah dianjurkan oleh pihak MIM, Jalan Ampang, KL. so dsebabkan group kali nih agak besar, so kami telah ditempatkan di bangunan sbelah.. adeh.. bukan tepi jalan laa.. tp kat D'Villa Hotel.. bukan tdo hotel pon.. tumpang dewan jek.. hehe..



Nak dijadikan citer, siyes aku xsedar aka xtau aka xperasan aka tlupa, sbenar nyer aku pada 1st day tuh aku bleh g opis plak.. gler terlupa aku wehh.. rileks jek g opis mcm nak keje hari biasa.. pling!!! kol 8.00pg aku mcm biase laa masok opis dgn keadaan ngantok sbb tdo dlm keta.. berjalan ke tempat duduk, Dayah tegur "ehh pali, ko bukan g training ker?" pastu tenang jek aku ckp "nop" hehe.. tetiba bos aku sound sempoi jek.. "Hey fadli, why u here?? bukan u suppose pergi training kan? pastu aku pon jd bengong.. 
 
Ha'ah laa.. harini 9hb November, spatut nyer aku xberada kat opis.. kekeke... dgn muka yg agak segak.. echeh.. segan sbenar nyer.. aku pon gerak g Jalan Ampang.. adoyai.. dlm otak da serabut dah memikirkan aku ader masa sejam jek utk ke sana + jalan jem KL yg terbaek di Malaysia yg tercinta ini.. huhuhuhu... haa.. tu lah.. so belasah jek lah.. kuar masok jln damansara, jln kuching plak jem.. adoi.. pastu bleh terlajak plak masok jln nak g Dataran Merdeka.. waaa.. hantam jerr laa... masok sana, cilok sini.. glabah gak arr takot xsempat.. ditakdirkan aku sempat sampai tepat2 pada 9.00pg kat dewan tuh.. tgk2 ramai lagik yg xdtg lagik rupa2 nyer.. hehehe.. seb baik.. hehe..

So bler dah nama nyer training, kompem laa banyak input yg nak kene masok otak.. nasib baik trainer nih best gler.. xde bosan sgt.. kene plak byk aktiviti yg kami kene wat.. hehe.. tp bler bab kene wat aktiviti laa aku agak lemah sket sbb mind setting ingatkan just absorb input jek.. hahaha... xpela.. xkan xmo join plak kan.. hehe.. 
 
Antara yg menarik perhatian aku ialah aktiviti games yg xpenah aku pk akan main.. hehe.. contoh nyer mcm games super hero, guess who dan puzzle traffic jam.. btw, traffic jam nih aku ske gler sbb pki alat mainan.. hehehe.. aku mmg ske mainan.. cara nyer ialah susun kenderaan mengikut gambar pd kat yg disediakan.. pastu start time & tolak2 lori dan kereta supaya kereta kuning leh jln terus ke destinasi.. hehe.. aku yakin aku nak bli toy tuh.. trainer tuh ckp ader jual kat toy r us.. hehe.. yey yey!!
 
Sedikit mengenai perjalanan training ialah camne nak berhadapan dgn customer, dealing with customer, cara yg betul bler berinteraksi, pasal skill customer service,  pastu ader gak citer pasal komunikasi termasok antara customer even officemates.. pasal leadership pon ader..  hmm.. aku dok pk kalau laa sumer opismate aku leh folow mcm aper yg disarankan slm program tuh, kompem bahagia n sonok jek keje.. tp kalu aku sorang jek nak camtuh, xde makna nyer.. hehe..

p/s: hujung minggu nih aku kene g lagik satu training ESQ.. kira nyer program kerohanian lah.. sedih aku.. naper? planning nak join game bowling tournament IWK ahad nih.. tp aku terpaksa tarik diri sbb telah dipaksa utk join ESQ nih.. huhu.. bkn xsuka g program ESQ tuh, cuma timing tuh mmg siyes xtepat.. aku da smangat gler nak main boling.. last2 hancor harapan dengan rilek jek.. saper laa yg susun jadual tuh.. huh... tp xkan laa nak bantah, kang dpt memo plak.. huhu..  

2 comments:

Cik Nila said...

wahh.. bagus2.. tp camne bleh sesat sampai dataran ek? lalala.. awk bukan org Key Ell ek? (poyo)

Fadli Tahir said...

Saya bkn org key ell.. sy sesat aka salah jalan.. hahaha.. nasib baek sempat sampai.. hehehe..