rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Sunday 8 November 2009

Review: Pisau Cukur


Hi.. lamer dah aku xhapdet.. bkn aper, xde topik yg menarik loh nak share kan.. kang asek citer pasal emosi jek, bosan plak korang baca.. hehe.. so nak dipendekkan citer, smalam lepas puas lepak kat Teluk Kemang, Port Dickson, aku dan teman bgerak ke Seremban 2 plak bagi mengelakkan kulit ku yg gebu nih (uweeekkk...) drpd terus terbakar.. hahaha.. so kalu da masok shoping komplek, mesti lo mau tgk wayang kan.. actually nak tgk movie Ninja, tp kat Jusco Seremban 2 nih xde plak citer tuh.. So, kami layan laa citer melayu jek kan.. ok what citer Bernard Chauly dan skrip oleh Rafidah 3R nih.. hehe.. mari riview ini movie..



Bagi aku citer nih ala2 citer glamourous jek.. hehe.. pasal 2 pompuan yg nak cari laki yg kaya raya sbg pasangan idop.. cheh.. konon2 demi masa depan yg lebih terjamin.. memula tgk citer nih agak menyampah gak sbb Bella (Maya Karin) dan Intan (Fazura) nih gedik gler.. haha.. tapi layan jek lah.. hehe.. slepas Bella kalah dlm rancangan realiti tv mencari laki jutawan, dia pon folo si Intan g cruise atas kapal (sbb skendel Dato si Intan nih xjadi nak g cruise sesama).. 

So Bella dan Intan pon meneruskan misi utk mencari lelaki kaya yg lain atas kapal plak.. atas kapal dorang jumpa Dato yg gatal (siap da ader 3 bini tuh; 1 of 3 is Syarifah Sofea yg hott gebu tuh.. hehe).. also jumpa Dato yg charming lakonan Eizlan Yusoff.. Tetiba tragedi Dato terbunuh dan memikat Dato yg charming berlaku atas kapal.. wujud gak watak Detektif (Aaron Aziz - kalu laa aku ensem mcm dier.. haha..) , anak2 yg ehem2 dan mamat simple rupa2 nyer world.. maner bleh riview lebih2 beb.. kang kene saman plak aku.. hahaha..



Walaubagaimanapon, watak Nabil RL gak menjadi tarikan dlm citer nih.. Ole!! hehe.. akhirnya Bella dan Intan memahami erti kehidupan yg sbenar.. aku ske citer nih pada dialog Bella mengaku (lebih kurang loh mcm nih ayat dier) "Biar merasa erti kesusahan agar kemudian kita menghargai kesenangan." pergh.. bagi aku ayat tuh mmg power loh.. ekspecially utk korang yg kalu ader perangai ala2 pisau cukur ataupon nak idop senang jek.. hehehe... btol laa kata org kan.. watpe nak idop senang jek kalu xreti nak idop susah.. mau huru hara idop nanti.. hmmm... life is unpredictable..


Sekian..

2 comments:

phat_lee said...

wooo...patut la aku n alin ajak aritu ko xmoh...tgk sensorg yek..layan fazura sensorg yek...

Fadli Tahir said...

hahaha.. sumer nyer berlaku tanpa perancangan yg rapi.. keke.. xpe2.. nanti aku story kat korang.. hehe..