rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Tuesday 17 November 2009

Tayar, Ninja & Jennifer



Pom pom.. citer nih dah kira kesah minggu lepas.. tp aku xsempat nak rebiu.. aku nak rebiu gak (supaya byk sket entri aku.. haha..) tp disebabkan aku xde idea yg byk, maka aku wat simple2 jek ek.. jgn mare.. Alkisah nyer minggu lepas aku amek cuti hari rabu bersamaan dgn 11/11/09 (wah, mcm pengumuman raya jek.. kikiki..)..

Cuti hari rabu mmg best bagi aku.. mesti ramai korang tau sbb nyer.. aik? tatau?? sbb nyer kalu hari rabu wayang RM6.00 (tp kalu kat midval RM7.00).. pastu ia nyer weekdays.. pepaham je lah ek.. parking rate murah & yg penting kalu main boling early bird bleh layan 3 game cuma bayar RM10.00 jek.. wahahaha.. best gler.. namun, langit xselalu nyer cerah.. adoyai..


Xdelahh.. saje jek wat saspen.. hehehe.. mengikot plan asal aku + teman, spatut nyer awal pagi g tuka tayar (sekenhen jek laa.. hehe..) kat Sri Muda, Shah Alam.. dulu kat area tuh ader satu kedai nih mmg stok tayar seken dier mmg cemerlang.. tp memula sarapan laa dulu beb.. so kami pon g arr mapley Sri Melur kat Sri Muda pastu aku berseri2.. (lawak xjadi.. haha..) hey mamak, aku nak promote korang nyer kedai nih.. siyes roti tampal kat mapleh nih sempoi weehh.. kalu korang perasan, kalu roti tampal mesti telur nyer bulat bertepek kat roti canai biase kan? tp berbeza kat mapley nih, telor tuh dorang wat dadar dulu pastu baru bertepek kat roti canai tuh.. sila refer gambar utk gambaran yg lebih memuaskan.. hehehe.. btw, aku xnafikan roti canai kat mapley nih mmg sodap even roti kosong jek.. hehe..

Photobucket

Dah tuh abes pasal makan, mari kita teruskan perjalanan yerr.. apa lagik, g tuka tayar laa.. aku da target satu kedai nih.. tayar sekenhen nyer mmg terbaik laa.. malang nyer xde stok laa plak.. sbb saiz tayar yg aku nak ader laa.. ader 2 bijik tayar sime tires, tp xmolah.. dgr citer tayar tuh gler xslamat.. huhuu.. xpelah.. g arr pusing2 carik kedai lain.. masok kedai nih, xde.. masok kedai lain pon xde.. adeh jemm.. alasan sumer nyer samer.. saiz u punya tayar xde stok laa abg hensem (yg abg hensem tuh aku menipu.. astaga.. hehehe..) aku da serabot maner nak carik nih?? skali aku teringat kedai dekat ngan area umah aku.. katne? kat putra perdana puchong.. aik, punyer laa jauh g shah alam, last2 g puchong gak.. hahahaha.. akhir nyer berkat kesabaran dan keazaman yg tinggi, maka dpt laa aku 2 bijik tayar goodyear ducaro sprt yg diidamkan.. hehehe.. siap pasang sumer, masa plak dah terlajak kaw2.. kol 12 tgh hari plak.. adoyai.. xsempat nak main boling nih sbb target tgk wayang kol 1ptg.. waaa... xpelah.. xde rezeki nak asah skill boling aku nih.. (poyo gler..)(jgn marah arr korang.. aku ske tulih ayat2 asam boi nih dgn harapan xde laa korang jemu baca karangan aku nih.. hehehe..)

Perjalanan diteruskan ke Times Square, KL.. wow.. lamer xg.. plan nak tgk wayang citer Ninja.. adeh, citer aper nih? teman aku nak tgk, so aku layan jek.. masa tuh citer 2012 xkuar lagik.. huhu.. pas bli tiket, movie area kol 1ptg.. konpem xsempat nak layan boling.. huhu.. xpe2.. mari layan wayang.. citer ninja?? sian citer nih xdpt publisiti mcm wayang transformers... btw, muvie nih drpd tajok pon korang da paham citer pasal aper kan.. kisah nyer pasal sorang mamat omputih nih (anak yatim piatu yg dtg kat pusat ninja nih).. mcm biase laa.. bler ader hero, mesti ader yg xpuas ati aka jeles.. pastu mesti ader heroin + awek cute.. hehehe.. aper laa nama watak dorang nih.. aku da lupa.. so kita kasi nama hero 'A' dan org jahat 'B.. pastu awek plak kasi nama 'C' .. sesuka hati aku jek.. hahaha.. A nih ninja gak, tp sgt disenangi oleh guru besar skolah ninja nih.. tp B plak jeles.. pada satu sesi 'sparring', si B telah ter'over' emo telah membelasah A sampai menggunakan pedang samurai yg sbenar.. (sbb kalu dlm training xleh guna senjata sebenar tau kawan2.. sila amek perhatian.. hehe..) disebabkan kedegilan B itu sehingga menyebabkan huru hara pada sesi sparring tuh, so B kene buang dr skolah ninja.. B xpuas ati.. abes part 1..

Part 2 plak si A telah diamanahkan bersama C (baru masok citer awek kan kan.. hehe..) utk menyimpan harta nenek moyang ninja yg berupa senjata ulung ninja.. ia nyer dsebabkan si B nak rampas harta tuh.. A dan C bwk harta tuh utk disimpan kat negara aper entah (lupa sbenar nyer.. adeh.. byk mkn semut ka?? hehe..) maka disebabkan kolaborasi jahat B bersama gengster utama negara tuh, maka mereka dpt mengesan harta tuh.. si pendekkan citer, A berjaya menyelamatkan.. pendekkan citer lagik.. akhirnyer pertarungan ninja sebenar antara A dan B terjadi.. malang nyer C plak terbunuh.. huhuhuhu.. siapa yg menang pertarungan tuh?? A atau B?? aper kes ngan C plak?? hmm... xleh laa stori ya.. g arr tgk sendiri.. hehehe..

Da abes tgk movie nih.. kami g mkn2 kat foodkot tingkat atas skali.. wah.. siyes aku xtau pon ader foodkot kat tingkat atas tuh.. satu pengalaman baru nih.. byk gler stall kat ctu.. sempoi.. so xperlu risau pasal makan lagik kalu dtg times square kan.. xkan nak mkn kepsi jek kan.. hehehe..


Photobucket


Da abes mkn.. rase xde aper yg dpt dibuat.. so aper lagik, g arr kuar g Alamanda, Putrajaya plak.. Wow!!! cool x?? xpe.. highway baru (KL - Pjaya) MEX kan ader.. hehehe.. mudah dan sila byr tol dgn macho ya!! kekeke.. Aper wat kat Alamanda?? Teman aku nak bli baju ROXY kat ctu.. aku ske alasan dia sbb aper nak bli baju kat ctu?? sbb baju satu baju ROXY nyer telah hilang.. so perlu ganti dgn yg baru.. hehehe.. cool kan?? last2 da sampai kat butik Quicksilver, hampes kedai tutup plak.. belum malam lagik, tp kedai suda totop.. adeh.. ader tertampal notis "Kedai tutup sbb kami nak g annual diner mlm nih".. lebih kurang camtuh laa bunyik nyer.. hehehe.. kuciwa kawan aku nih.. sabo jek laa..

So nak wat plak skang.. pling!!!! TGK WAYANG LAGIKKK!!!! hahaha.. xpenah aku tgk wayang 2 kali dalam satu hari.. (xskema kot aku kan..) korang mesti penah wat byk kali kan.. entah2 tiga wayang in-a-row pon penah wat kan.. tp bg aku, nih fes time loh.. satu lagik pengalaman best.. tgk citer aper plak?? citer Jennifer's Body.. feat the hot & sexy Megan Fox si transgender agent.. (btol ka??) cemerlang gler trasformasi gender pompuan nih.. hmm.. lantak lah.. riview pendek jek (sbb da penat taip..) si Needy nih kene jail sbb bunuh Jennifer (Megan Fox).. naper bunuh?? sila google ya.. hahahaha... pendek x ribiu nih?? hahahaahahahahahahahaha...

Da abes tgk wayang, kami pon pulang maka tamatlah entri citer nih.. lalalalalalala...

p/s: Sok Rabu 18/11/09, aku cuti lagik.. cuti replacement sbb aku g training ESQ.. nanti aku kasi sket story pasal ESQ kay.. Insyaallah..


No comments: