rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Wednesday 27 January 2010

Masa dulu2 dah habes :)


chantek x jam baru i yg fake kaw2 berharga kurang RM50 nih?? hehe.. 
Hai guys... lame xmenaip entri blog secara normal kan.. tetiba rajin nak hapdet live blog jek kan? hehe.. harap korang xde laa terkeliru ttg benda live blog nih.. at least aku mahu share dgn lebih pantas ttg aper yg aku wat kat korang.. harap korang suka.. hehe.. skali lagi tima kasih pada korang yg sudi lawat blog aku nih..

So pada entri kali nih aku nak berceramah sket pasal masa disebalik kehidupan aku.. tanpa disedari, umur aku dah 28 tahun pada tahun 2010 nih.. siyes cepat masa berlalu dan byk sgt benda yg dah aku lalui.. dari menjadi seorang yg skema, sampai laa aku seperti yg ader skang... byk masa yg telah dikorbankan sama ada dengan berfaedah atau pon sia2.. tp secara umum nyer aku berpuas ati pada masa2 yg telah aku gunakan sehinggalah menjadi apa yg seperti diriku skang nih... syukur pada Yg Esa atas peluang ini..



Dari kecil, aku telah diajar utk berdisiplin dengan masa.. benda yg paling ketara adalah bila berjanji pada seseorang, kene la pastikan kita tepati janji itu... aku sendiri amat benci, meluat, bengang dan lain - lain kat sesaper yg xreti nak tepati janji yg telah dipersetujui bersama.. huhu.. aku yakin korang pon xsuka bler menunggu seseorang yg hanya manis berkata tp amat sukar utk menepati janji nya.. siyes rugi dowh masa yg dah terbuang.. aku bukan laa sorang yg sgt tepat, tapi at least kita tahu kita boleh berusaha utk mengotakan janji dan menghargai masa orang lain...

Pengurusan masa yg berhemah dah pasti nyer akan memberikan kepuasan bler apa yg dirancang tuh dapat direalisasikan dengan sempurna.. mungkin kita terpaksa mengorbankan sedikit masa rutin kita, tp percaya la korang akan lebih puas kalu korang dapat menjayakan sesuatu yg baru dalam idop korang.. contoh nyer, kalu da tahu jalan nak g keje tuh konpem jemm dengan kenderaan2 yg sama niat nyer ngan kita, maka keluarlah kamu g keje lebih awal daripada yg biasa... kuar awal arr beb... tp kene laa bkorban sket kat masa tdo tuh,so bler sampai awal, mesti korang rase puas sbb xde rase kelam kabut n ati pon ada senang jek kan.. hehehe..

Aku nih pon tgh nak berazam mask keje awal daripada biasa.. bukan aper, sebelum2 nih aku salu masok  opis lewat 5 minit sampai bos aku mengelengkan kepalanya (member aku yg ckp laa kan bos aku geleng kepala, dah aku lambat, mesti laa aku xnampak dia geleng kepala..) wahaha... jgn marah arr bos... aku try test market sok.. aku sbenar nyer salu sampai opis area kol 7.05 pagi, pas parking keta kat basement, aku sambung tdo dalam keta sampai kol 7.45pagi.. pas bangun, siap2 sket pki baju dulu (aik, ingat aku tdo bukak baju ka??hehehe.. pki tshirt roundneck laa bang..), pastu pki kasot, pki minyak wangi, lipat lengan baju then baru kua g masok opis.. pastu g toilet dulu tgk wajah sendiri sambil buat jari 'like' (mcm dlm fesbuk tuh) depan cermin toilet ke arah diri sendiri.. hehehe.. pastu baru laa g sain borang kehadiran tuh.. last2, da tlambat gak.. hehehe..

Itu jek sbenar nyer aper yg aku nak share kat korang sbenar nyer.. mukadimah da mcm cikgu kaunseling  jek.. hahaha.. sok aku nak masok keje awal dan lebih awal daripada biasa... kalu bleh aku nak jd org pertama sain kertas kehadiran sok.. biar bos aku angguk kepala plak pastu ckp "Wah, u manyak bagus laa skang Fadli".. hehehe.. tambah nyer lagik "Suda laa kacak, skang suda rajin laa rajin datang awal pulak: (haa itu aku yg mengarot.. wahaha..) berangan jek laa aku... apapon aku kene berusaha.. dugaan utama aku adalah utk lawan rase mengantok.. harap2 okeh laa kan.. "Wish me luck bebeh" bak kata Fasha Sendat dlm citer KL Drift.. hehehe...

3 comments:

Fadli Tahir said...

hapdet2.. dah 2 hari aku jadik org pertama utk sain borang kehadiran kat opis aku tuh.. bos aku puji dowh... gembira aku.. siap telah diblanje mkn oleh beliau.. hehe.. haaa... baguskan datang awal? hehehe..

Endy said...

alahai...aku ari2 sesudah subuh dh tercangak kt depan komputer opis nie x de sape pun nk lanje makan...kene tiaw lg ade la...keje dh siap pun kene, keje x siap pun kene gak...kalo cantik kate copy paste kt tenet, kalo buruk kte aku malas keje...ko ade rase x situasi camni pali ? aku nk tulis jek dlm blog aku...tp kang kot boss tu monitor kene fired lak..camne nk bli safc..hehe

Fadli Tahir said...

waduh2.. btol2 dugaan tuh bro.. huhu.. xpe2.. anda sabar jek sbb rezki itu musti akan tiba, dlm perjalanan menuju kamu.. perghh ayat aku.. hehe..