rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Saturday 9 January 2010

KLCC.. Kini Ku Kembali.. Hehe..



Salam semua.. akhirnya penantian 4 tahun telah berakhir.. wahhh.. da mcm drama tv1 plak.. hahaha... yess.. aku kembali ke KLCC stelah 4 tahun xg saner... hehehe.. bler aku g? khamis lepas loh.. hehe.. perubahan drastik kat KLCC??? hmmm aku rase sama jek.. benda yg aku masih terasa adalah bangunan Suria KLCC masih lagik bergegar2 mcm ader gempa bumi.. hehehe.. aper laa.. aku ingat da ilang benda tuh.. kalu orang first time datang mesti cuak gak kot sbb bangunan goyang2.. hehehe..



So khamis lepas aku amek cuti dgn tujuan nak g anta borang endose enjin tebo kecik aku n g amek geran keta ori supaya mudah utk g wat endose kat puspakom nanti.. aku rase aku akan wat satu entri ttg camne nak endose enjin bler kita da tuka enjin keta.. hehehe.. tp lepas sumer stage siap loh.. cuma pada entri2 biase nih aku akan sisipkan sket citer pasal endorsing enjin ak tuh dr masa ke semasa.. hehehe..

Time parking kat Bangunan Ambank.. da mcm nak kene tow jek. hehe..
So berbalik ke cerita asal, slepas berpanas ke JPJ Putrajaya dan berkejar2 ke Ambank Jalan Yap Kwan Seng, akhir nya  aku dan teman pon tiba kat KLCC lebih kurang kol 2.45 ptg.. gler lapar almaklumlah pagi tuh cuma sarapan sket jek kat mapleh.. pastu nak rush2 gak sbb da book tiket wayang kol 3.30ptg.. hehehe... dengan perancangan yang rapi (chewahh...) maka kami pon tiba mengikut perancangan yg telah dilakukan... fuyooo.. yer yer jek.. lalalala...

Amek gambar air n sop kosong jek kali nih. saspen x? haha..
So bler da sampai, kasi makesure ke TGV dulu amek tiket yg dah dibooking.. kami tgk citer OldDogs.. wuhuu.. siyes mmg klakar gler citer nih.. nanti aku stori jap lagik ek.. hehe.. pas bli tiket, kami g mkn kat fudkot (foodcourt lah.. hehe..) yg kat tingkat bwh TGV tuh.. hehe.. aku mkn nasi ayam n teman makan mee goreng mamak (spageti itali lah..)... hehehe.. pelik aku tgk spageti tuh.. nampak plain jek... hantam sajalah.. hehe..


Pas abes makan, amek sket gambar kat ground floor.. da mcm pelancong asing plak tuh.. nasib aku bukan makhluk asing.. (cobaan skali lagik wat lawak yg xjadik..) wuhuu.. haha.. siap amik gambar, kami pon g arr tgk wayang.. timing pon cantek jek.. abes mkn trus masok tgk wayang.. tp sbelum masok, aku sempat bli popcorn.. entah knaper aku ske plak nak mkn popcorn sambil tgk wayang.. jgn addicted sudah.. hehe..


Sedikit ttg citer OldDog nih.. mmg klakar gler citer nih.. bg aku mmg release tension lah pas abes tgk citer nih.. ia mengisahkan 2 sahabat karib Dan dan Charlie... dorang nih business partner.. Dan yg pernah kecewa ngan perkahwinan pertama dahulu, telah diceriakan kembali oleh Charlie yg membawa nyer ke satu pusat percutian.. hehe.. Dan berkahwin stelah mengenali satu pompuan nih.. adehh aku da lupa nama dier plak.. hehe.. yg agak pelik nyer mereka berkahwin dalam keadaan mabuk (boleh ker kawin tgh mabok... entah laa..) dan akhir nyer berpisah sbb Dan dan Charlie kene kembali bekerja smula setelah bercuti..

Dan dan Charlie sedang dlm proses menguruskan satu projek usahasama perniagaan sukan bersama org Jepon.. so dlm citer urus niaga nih mmg mcm2 benda klakar berlaku ke atas Dan dan Charlie... ini termasuklah bini hasil perkahwinan kedua si Dan tiba2 datang smula n bawak anak kembar dorang.. mmg tgh stress si Dan nih kerana urusniaga dealing ngan org jepun tuh tgk "peak hours" tp Dan tpaksa plak jaga 2 org anak yg tidak penah dia ketahui sbb bini dier kene masok penjara 2 minggu sbb buat ancaman protes pencemaran alam sekitar.. ermm.. entah laa..

Dan dan Charlie terpaksa menjaga anak2 tuh dan dlm pada masa yg sama kene wat urusan dealing secepat mungkin.. dipendekkan citer, Dan merupakan seorang yg xsuka budak2 akhirnya menyedari kepentingan anak2.. akhirnya Dan tpaksa meninggalkan urusan perniagaan demi mengejar kasih syg anak2 dier.. hmm.. last skali Happy Family (maleh plak aku nak stori.. hahaha..) puas woo tgk citer nih sampai gelak sakan. hehehe..


Dah abes tgk movie, kami g jalan2 tawaf klcc nih sbb da lamer kan xround2.. tempat yg aku suke nak masok adalah bahagian kasut kat Isetan tuh.. nyaris2 aku da nak bli kasut Adidas tuh.. RM149 jek.. tp xpe, sabar dulu.. huh.. sumer gara2 nak makesure hal endose kasi clear sampai abes baru lah bleh pk pasal nak shoping.. takot duit xcukop plak.. huhu..

 

Bler nak abes pusing2 n penat berjalan2, kami pon kembali pulang ke pangkal jalan.. cheh.. balik umah laa.. hehehe.. trase best plak wat benda yg da lama xbuat kan.. itu sbblah aku wat entri nih.. hehehe..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cara nak endose enjin (baru pas tuka enjin lain loh) PART 1.

1. Dapatkan borang permohonan endose enjin.. mcm aku da dpt dari bengkel tuka enjin aku tuh.. kalu xde, bleh g download kat portal website JPJ.
2. Sediakan dan photosat resit2 belian enjin termasok Surat Kastam, Resit Kastam, Resit beli enjin kat bengkel, salinan kad pengenalan, salinan geran keta kita skang.
3. G anta borang dan dokumen2 lain tuh kat JPJ berhampiran. Mcm aku just pegi JPJ Putrajaya kat parcel D. Kene tunggu dalam sminggu.. kalu nak cepat 1 hari jek bleh siap, tp kita (owner) kene g mintak sendiri loh.. (Kos RM0.00)
3. Dapatkan geran original daripada pihak bank. mcm aku kat Ambank Jalan Yap Kwan Seng. (Kos RM20.00)

so stakat ini aku nyer proses endose yg aku wat khamis lepas.. nanti next step aku akan update bler aku da wat next proses..

No comments: