rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Tuesday 5 January 2010

First time mkn kat Old Town WC



Wohhh... (aper punyer greet daa..) hehehe.. chait, citer pasal mkn laa.. bukan aper, just ni pertama kali aku masok n makan kat Old Town White Coffee setelah beberapa kali kuar bersama teman untuk mkn di saner... huhu.. so disebbkan hati ini suda tergerak mau mkn dan menery (men-try laaa.. haha..) makanan disitu.. lalala.. lokasi nyer ialah di Alamanda, Putrajaya.. yeaayyy!!!

So menu kita kali ini ialahhhh..



White Milk Tea Ice (teh ais lahhh.. susah bebenor.. haha..) dan Homemade Minced Chicken Flavoured Rice (nasi ayam kisar lah... hishh..) hehehe.. naper pilih makanan nih.. sbb ia telah disageskan (suggest lor.. adik2 UPSR jgn pki ayat abang ek.. kalu x nanti konpem korang berjaya tross.. hehe..) oleh teman.. hmmm.. maklumlah kat kedai kopitiam nyer menu bukan laa mcm kat kedai tomyam thailand kan.. so food dier agak limited edison lah.. kiki..


Teh ais?? sedap gler.. almaklum laa kene laa dengan rege nyer yg wahlaweiii.. kikiki.. braper harga?? p laa try sendiri.. tp yg penting mmg sedap n kaw2.. perrgghhh...pastu plak camne ngan nasi ayam... hmmmm... bagi aku jek laa sebagai tukang rase yg xpro langsung nih, nasi yg mak aku masak lg sodap.. haha.. tp ok laa, xde laa teruk sgt.. sama jek rase nyer mcm nasi yg aku penah mkn kat Kluang Station.. hmmm.. beza nyer minced chicken tuh yg jd penarik beca.. aikkk.. penarik rasa laa.. hehehe..

Korang tgk laa camne rupa gambar tuh.. da mcm scrable jek kan.. kesimpulan nyer ayam yg telah dikisar dan dimasak tumis (gler perkataan tradisional).. lebih kurang lah.. hehe.. rase?? sedap lah gak.. harga plak?? hangpa try laa sendiri.. at least yg penting aku rase berbaloi laa berbanding g kedai makan yg rase nyer xsedap langsung.. haissshhh... aper aku merapik nih.. huhuhu.. al maklumlaa nak tido nih, tp nak gak wat entri sbb kalu wat sok da rase mcm xfresh input plak.. kikiki..

Tadik aku aku nak gak snap gambar resit, tp dengan pantas disambar oleh teman bersam ayat "aik, resit pon  nak amek gambar kerr??" hehehe.. Sedikit mengenai kedai, mmg agak selesa bersama air cond (da dlm soping komplek mesti laa ader ekon kan.. hihi..), seat yg selesa (dah duduk kat leather seat mmg arr selesa.. hehe..) ditambah dengan iringan melodi yg da mcm ala2 sepanyol.. wahhh.. yg paling penting WIFI mesti mau ader.. so sempat laa hapdet Twitter & FB nak sebok bgtau tgh mkn.. hehehe...


Byk jek makanan lain kat kedai nih.. tp xkan aku nak mkn sumer plak kan?? (buat lawak xjadik) so far yg aku faham, kebanyakan menu nyer lebih kurang samer jek dengan kedai kopitiam moden yg lain.. so paham2 laa kan.. xpenah g kopitiam?? hmmm.. cuba lah.. at least anda akan tahu sesuatu yg baru seperti sy.. pastu nak share gak kat korang aper yg aku wat.. kecoh ekk.. ermmm.. tima kaseh laa sbb sudi baca.. hehe.. kekadang aku da mcm mengalahkan Maria Tunku Sabri Jalan2 Cari Makan nyer program plak.. lalalala.. peace!!!

p/s: odw balek td aku telah melenjan enjin bersesaran kecik ku ngan ngan keta stended kenari.. perghh.. gler mengagumkan test power ituh... wuhuuu.. mungkin beliau berenjin transmisi manual plus mod2 sket.. snang jek keja aku.. huhu... malu jek.. tp xpe, at least aku puas ati gler sampai kelajuanku mencecah speedcut.. naseb baik jalan clear..  first time gak tuh.. at least i learn sumthing.. hehe.. kawan2.. AMARAN!!!! berlumba dijalan raya awam adlh haram disisi undang2..

10 comments:

Endy said...

Hmm....dlu kan aku ske mkn kt sini...aku paling ske roti yg kaler cekelat panas letak butter tu...pastu mee karinyer...wallawey...tp kn..sejak kes email2 aritu...aku siri cek kt JAKIM, restoran nie x sume bahan makanan nyer halal...paling aku suspek ayam die...lain tol rase ngan ayam2 lain...so hati2 ek paliDET

Najwa Aiman said...

Setuju dengan Endy. Sebaik2nya yang tak ada certification HALAL dpd JAKIM (atau, selain JAKIM, personaly yang aku percaya badan certification HALAL dari Australia dan New Zealand - selain dpd tu tak dijamin), sebaik-baiknya tinggalkan. Dah banyak kes waswas sekarang ni, dan waswas itu menjurus (tapi tak semestinya) kepada HARAM. Wallaahu a'lam...

Sekian, majlis mengucapkan tima kasih.

Fadli Tahir said...

wahhh.. aku pon ader dpt itu email incik andy.. tp cuma mahu try sbb terfikir ia suda lama dipasaran dan meyakinkan diri utk mencuba.. huhu..

dato najwa, bab2 halal nih mmg sensitip gler.. kang tsalah kang jd darah daging.. huhu..

Endy said...

itule...aku sebagai pemakan ayam yg tegar, aku amat sensitip ngan rase2 ayam nie...aku dapati, 3 cawangan oldtown yg aku pegi, ayam die mmg lain, kate org rase darah, tendenyer ayam tu x disemelih ngan btol...tu yg x elok tu, bukan saje haram, malah x best tok kesehatan ko...huhu

Fadli Tahir said...

btol2.. tima kasih atas peringatan anda.. cuma skang agak merisaukan sbb da byk restoren tidak halal dibuka secara berleluasa..

public skang snang jek, trus pk halal jek sumer kedai sbb ia terbuka utk org ramai.. even tanda "non-halal" pon xletak.. huhu..

phat_lee said...

aku pun penah lepak kat old town nih...bro najwa aiman kita ni lagi la...memang tinggal kat old town, tapi pj ol town..(aku pun nak try buat lawak x jadi)...neway, skg ni go for kedai2 yang ada halal cert jek..no was2.. aku suka makanan Subway, and aku da tgk, ada tanda halal...xtau la kalau sayur n tuna jek halal...

Endy said...

hoho..aku pung ske subway...makanan sihat dan mengenyang kan...tp rege..hehe..isik myk, ckup nk ulang alik ke kampung..huhu

Fadli Tahir said...

perghh.. subway nyer taste tuh.. aku gak mkn roti tampal kat mapleh.. haha.. tp mapleh pon ader gak yg problem.. huhu..

Endy said...

yup..mapley ke melayu ke...hati2 ek sume...nnti jd cam aku...kene demam kapialu...akibat trmakan makanan tercemar...abis dwit 3k lebey tok kos perubatan ngan msuk wad...tp claim insuran la tp...hehe...tp 3k tu bleh la bli bodikit RS cam pali tu...haha

Fadli Tahir said...

haaa.. risau gak camnih.. mari berhati2 yer..

bumper RS?? anda juga layak memiliki nyer karne anda lebih kaya dr saya sbenar nyer.. wuhuuu.. hehe..