rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 10 June 2011

Review KL Gangster - 4.5 Bintang TerB!!


Hola2 korang.. Yesss!! Harini aku ngan NL merupakan antara manusia bukan gengster terawal tgk movie nih.. Almaklumlah, hari ni first show laa kan.. So dier punyer mood nak tgk mmg xsabar2 lah kan.. Maner x nyer, aku masok opis kol 8.00 pagi, tup tup bleh terfikir bler nak abes keje nih.. Xsabar punya pasal lah nih.. Kekeke.. Lagi satu kami agak saspen gak arr takot2 tiket wayang tuh sold out awal gler sbb kami selam walk-in tros.. Xde booking.. Setiba nyer kat e@Curve, aku soh NL g bli tiket tros kat Cineplex sementara aku g carik parking keta.. Yesss.. Rezki kami baek sbb dpt seat idaman iaitu kat btol2 tgh hall. Baru leh layan audio surround bro.. Hehehe..

KL Gangster nih mengisahkan Malik (Aaron Aziz) yang baru lepas kuar penjara dan tidak mahu lagik join mana2 kumpulan gangster kat KL nih..Malik kene masok penjara sebab disabotaj oleh Shark (Shamsul Yusof) yg merupakan anak tiri kepada ketua gangster King (Redzuan Hashim). Malik ngan King dulu kawan baek n develop kumpulan gangster terhebat di KL. Skang wujud satu lagi kumpulan gangster dibawah kawalan Dragon (yg dulu kreografer AF tuh), Shofi Jikan (woiii aku lupa nama watak dier) sbg org kanan dan Jai (Adi Putera) sebagai org kanan Dragon..



Namun disebabkan Shark offer lg byk duit kat Jai, Jai akhirnyer join kumpulan Shark wpon abg dia masok penjara disebabkan Shark.. Jai nih kira mmg style n macho gler ahh.. Mmg xdinafikan scene gaduh Jai dan Aaron mmg terbaek gler babas.. Konpem kene training lama step2 nyer... Mmg scene aksi dalam nih dah mcm citer aksi Hong Kong jek.. Mmg best.. Shark yg xpuas ati lagik terhadap Malik, merancang untuk bunoh Malik.. Abang Long Fadil (Zizan) merupakan kawan Malik mmg kelakar gler.. Mmg Zizan nih pelawak yg stylo gler wehh.. Kuar jek muka dia, satu wayang dah gelak.. Blom lagik bler dia buat lawak.. Mmg mengekeh aku gelak.. Hahahaha..


Setelah Shark mengertak mak Malik dan Abang Long Fadil ditikam oleh Shark, Malik mahu membalas dendam ke atas Shark yg turut telah membunuh King. Scene pergaduhan Malik, Shark dan Jai last skali mmg epik lah.. Aku tgk pon jadik xsenang duduk sbb tgk step gaduh yg hebat tuh.. Kagum aku ader movie camnih.. Ending nyer kompem lah hero menang kan.. Overall mmg aku bagi rating 4.5 bintang untuk citer terbaek nih..


Korang kene tau bahawa citer nih langsung xde citer pasal cintan cintun, jiwang2, romantik2, lumba keta drift, lumba keta kuat macam dalam filem2 Shamsul Yusoff sbelom nih.. Korang mmg kene tgk citer nih sbb byk lagik perkara yg aku xdpt ungkapkan kat sini... Masa abes citer nih tadik, siap ader orang tepok tgn wehh.. Aku ingat nak join tepok, tp mcm riang2 plak rase nyer nanti.. Kekekeke... Its a much watch movie.. Yeahhh!!! 

 
P/S: Kredit gambar dari fanpage FB KL Gangster dan gambar dr henpom xcanggih aku nih.. Kekeke..

P/S Lagik: Sbelom tgk movie nih , beberapa pelakon ader dtg wat promosi sbelom movie start tadik.. Zizan xde plak.. Huhuhu..






2 comments:

Reflisia said...

saya support filem Masia..nak tgk juga!

Fadli Tahir said...

Pasti anda sudah tgk kan? Mmg lain dr yg lain.. :D