rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 3 June 2011

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides


Wahhh.. Da lamer giler aku xreview wayang kan? Hehehe.. Tapi entri nih pon sbenar nyer aku males mau review, cuma mau kasi tau benda simple2 jek.. Jangan marah yerr.. Hehehe.. Al-kisah rabu lepas, aku ngan NL yg agak stress pasal kerja yg xpernah nak abes tuh; telah mengunjungi e@Curve Damansara.. Maklum ler kalu hari rabu, tiket wayang nyer konpem lerr murah sket kan.. So kami tros beratur di kaunter Cineplex nih tp xtau plak sbenar nyer nak tgk citer aper..

Haa sudah.. Slamber jek beratur dulu sambil aku berfikir.. Nak tgk Pirate ker atau nak tgk NurKasih?? Hati bagi tau Pirate 70% dan NurKasih cuma 30%.. Sory arr NurKaseh, aku xberapa minat nak tgk citer tuh sbb ader sumber2 yg boleh dipercayai menyatakan bahawa NurKaseh xde laa best maner pon. Hmmm.. So lepas dptkan kata putus ngan NL, kami bersepakat (wahhh.. da mcm drama tv plak kan.. kekeke..) untuk tgk citer Pirate nih wpon da sminggu keluar.. Yg menarik kali ini adalah masa aku ngan NL berator, rupa2 nyer Mia Sara Nasuha pon beratur betol2 depan kami.. Siyess dia mmg comel sambil tgk2 buku mari mewarna.. Hehehe..


Wayang bermula dan tamat (aik.. itu jek review?? wakaka..) Alaaaa.. Korang kan peminat Kapten Jack Sparrow tuh kan, so korang da tau karektor nyer yang bersahaja tuh mmg menjadikan citer nih hebat.. Siyesly ini kalu pertama aku tgk citer Pirate nih kat wayang. Yg penting aku layan dan enjoy gler citer nih.. Perjalanan citer ini berkisarkan tentang Blackbeard yg mahu Kapten Jack bawa dia ke Telaga Awet Muda.. Dalam misi itulah pelbagai halangan seperti Zomba (zombi laa.. fungsi: menjadi pengawal kapal Blackbeard yg garang gler..) Kapten Barbosa juga mempunyai impian yg sama untuk meminum air telaga awet muda supaya dapat hidup selama2 nyer.


Air mata ikan duyung juga diperlukan sebagai salah satu syarat mantera nanti.. Seksi woo itu ikan duyong.. Tp mmg ganas arr dorang sbenar nyer.. Aper yg ganas? Perebutan cawan perak juga diperlukan bagi memastikan mantera itu menjadi.. Apakah yg akan berlaku seterus nyerr? G tgk sendiri.. Kakakaka.. Kapten Jack mmg sempoi, kelakar, berani, spontan dan bijak.. Walaupon x tegas, tp apa yg dilakukan nyer mmg mencuri tumpuan penonton wayang.. Mmg menghiburkan.. G laa tgk jika anda merupakan salah satu pemiat Pirates Of The Caribbean. Hehehe..

No comments: