rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Monday 1 August 2011

Sambutan Hari2 HariJadi ;D

 

Hola2.. Sepertimana yang korang sedia maklum, minggu lepas hari isnin 25 Julai 2011 merupakan hari lahir aku yg ke 29.. Perghh.. Banyak umur tuh kan.. Mmg perkara utama yang dirisaukan adalah bler mau kawen nih.. Hohohoho... Dah dahhh.. Lupakan pasal benda tuh, meh sini aku nak stori sedikit pasal aper yg aku dpt dan  aku buat sempena hari2 harijadi ku ituh.. Hehehehe...


Tidak seperti tahun2 lepas, tahun ini punyer apply cuti pada 25 Julai telah direject dengan senang hati oleh bos aku yg kata nyer xcukup orang kat opis sbb ramai yg cuti mahupun kene pergi induksi.. Yang pelik nyer bebudak junior mmg ler pegi induksi, seorang cuti saket dan seorang lagik da mmg dapat cuti.. Maka dengan kecewa terpaksa laa bekerja pada hari berkenaan dengan beranggap aku akan jadi backup duty orang lain yg tidak berada di opis.. 

Namun, setiba nyer pada hari itu, aku kene duty aku yg sepatut nyer, aper lagik kene jawab call lah (duty yg aku xbrape suka sbenar nyer..) dan harapan aku utk jd backup duty org xdtg tuh pon hancur lebur campur pelik sbb lebih baek laa aku dpt cuti harijadi aku tuh sbb duty jwb call nih xde laa priority sgt sbb company dah ader telecenter dorang sendiri skang.. Haihhh.. Lagi menyampah ialah bos aku plak yg cuti lagik pada hari berkenaan.. Hadoiyaiii nyer pon kan.. Mmg makan dalam dengan perangai management opis aku skang.. Xpelah.. Mmg xde rezki aku tahun nih.. Sabar jek lah.. Huhuhu..


Kerja jek lah kan.. Kang bising sgt kang mau kene buang keje plak kang.. Iyer x? Hmmmm.. Xpelah.. Jom tinggalkan episod itu.. Ewahhh... Hehehe.. Skang meh citer part yg menarik plak.. :D Walaupon kene keje, kakasih hati ku sempat lagik buat mini muffin sebagai hadiah pertama hari jadi.. NL buat muffin nih pada ahad 24Julai.. Mmg niat kami nak bagi kawan2 opis merasa muffin hasil air tangan NL.. (Nanti aku wat entri pasal muffin si NL aku nih yerr..) Hasil nyer kawan2 mmg memuji kesedapan muffin tuh ditambah dengan ucapan hepi besday utk aku.. Hehehehe.. Bangga sket laa rase sbb hari jadi nih datang setahun sekali jek kan.. Hehehehe..

Ucapan hepi besday juga masih diterima terutamanya melalui Facebook. Tahun nih jek aku mendapat 86 ucapan harijadi melalui facebook.. Mmg hebat penangan FB nih kan.. Setiap kali ucapan masok, aku reply tros.. Duty kene jawab call tuh dah mcm malas jek aku nak layan.. Im the besday boys laa kan.. LoL

Bler opis hours tamat, aku dan NL pon kuar lerr skejap g The Curve utk membuat aktiviti rutin kami slepas dapat gaji.. Aper lagik, g bli barang2 keperluan di Tesco lah.. Pastu g makan malam kat JM Briyani.. Mesti korang pernah makan kat ctu kan? Mmg sedap wehhh.. Ditambah pula dengan air Sirap Bandung Soda tuh.. Perrghh.. Terbaek woookkk... Hehehehe..


Lepas abes makan, kami ke kedai gunting rambut plak.. Walaupun kecewa sbb kedai gunting rambut X-Cut dah tutup, terpaksa lah redah jek kat ader satu kedai gunting rambut kat The Curve tuh.. Xbest potongan nyer.. Kat X-Cut lagi best sbb dorang gunting style sket... Hantam sajalah sbb rambut aku harituh da panjang sgt kan.. Hehehe.. Maka dengan itu tamat lah sesi sehari bersama besday boy..

Sambutan ditangguhkan sehingga ke hari rabu 27 Julai plak.. Aper lagik, amek cuti laa bro.. Kekekeke.. Destinasi?? Konpem port kegemaran aku dan NL iaitu ke Times Square.. Perjalanan 27 Julai nih dimulakan dengan sesi basuh keta kat Shell Bukit Damansara (nak bagitau gak ker? hahaha..) pastu g sarapan pagi makan Nasi Lemak Antarabangsa, Kampung Baru.. Dah kenyang tros menggerakkan diri dan kereta ke Times Square.. 


Kalu nak diikutkan mmg tetiap bulan aku ngan NL amek cuti pada hari biase dan hanimun kat TS nih.. Aktiviti utama kami adalah pasti nyer main boling 5 game.. Aper? 5 game?? Mmg btol tuan2 dan puan2 sbb kami main sesi early bird.. Seorang cuma perlu byr RM12.00 jek utk 5 game dan tambahan RM2.00 utk kasut.. Berbaloi2 kan? Tapi korang kene laa datang ke Ampang Superbowl tuh selewat2 nyer sbelom kol 2 petang.. Game 1 dan 2 kami xdpt layan sgt sbb lane sbelah ader bebudak bapok plak.. Kacau mood btol.. Lepas tuh bleh plak mesin susun pin wat perangai plak.. Bikin panas..Lepas aku komplen masa game ke 3, baru kami dapat transfer ke lane lain.. Baru laa kami enjoy main dan aku beraksi dengan jaya nyer.. Hahahaha... (Xhebat pon sbenar nyer.. Kekekeke...)


Dah penat main boling, kami pon carik laa foodcourt sbb kami xmo makan fast food yg konpem mahal.. Skang foodcourt dah berpindah ke tingkat LG yerr kengkawan.. Mmg canggih makan kat foodcourt Taste Of Asia nih.. Harga makanan stended maner2 fudkot shopping komplek.. Tapi yang terlebih canggih kat cni adalah korang kene beli kad prepaid dulu kat kaunter pintu masok pastu baru leh order kat gerai2 pilihan.. So aku ngan NL makan Nasi Goreng Thai dan Kuey Teow Kantonis beserta minuman.. Ngam2 abes RM20.00 gak.. Hehehe.. 

 

Lepas makan kami gerak ke GSC Maxx di tingkat 10 utk menonton wayang citer Harry Porter Part 2 (Versi 3D).. Haaaa.. 3D beb.. Mmg first time aku tgk wayang kat ctu.. Salu tgk kat bwh jek.. Opismate aku laa yg bagitau ader GSC Maxx kat Times Square nih.. Siyesly 3D kat cni mmg lain dari yang lain.. Dah ler wayang besar gler dan susunan kerusi pon lain.. Tempat letak tangan pon bleh alih n jadik kapel seat.. Of course spek mata 3D dier pon lain design nyer mcm kita slalu tgk kat wayg lain.. Overall mmg Maxx dan citer Heri Poter nih mmg terbaek ahhh...



Dah siap tgk wayang, kami gerak keluar dari Times Square untuk ke Wangsa Maju plak.. Haaa.. Pepahamlah traffik jem time orang balik kerja kan.. Mmg sesak weehhh... Apsal g Wangsa Maju plak? Kami bergerak ke Wangsa Walk untuk sesi karaoke bersama Apad dan Malin di Superstar Karaoke.. 2 jam karok lagu memacam.. Thx Apad n Malin sbb bwk tempat nih.. Lagu dier mmg best2.. Dah laa bilik karok kat sbelah meja registration jek, konpem customer2 baru sampai tuh terpesona dengan suara kami.. Hahahaha.. Best x sesi bercanda aku dan NL. 

Memang keletihan yang amat sgt bler da sampai umah.. Aku sok hari nyer amek MC kat doktor sbb suara aku dah hilang dan masih keletihan.. Wakaka.. Aper pon xbuleh.. Hehehe.. Thanks ;D

2 comments:

Reflisia said...

neway Happy beday Fadhli =)

Fadli Tahir said...

tengkiu masz merah ;D