rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 14 July 2011

FB Home Display All Friends Status

Haaa.. Nih laa kali pertama aku wat tajuk blog dengan fully bahasa inggeris.. kekeke.. Maka dengan kata lain bagi tajuk berkenaan, skarang aku nak ajar korang cemaner nak makesure sumer kawan2 korang nyer status FB terbaru dapat korang baca.. Ini kerana, sebelum ini, secara default, Facebook telah auto setting hanya kawan2 yg berinteraksi dengan anda sahaja yang disenaraikan status baru Home tab di Facebook korang.. 

Memula aku sendiri mmg dah lupa camne nak tuka setting tuh. Namun malam tadik kawan aku Julie da reply posting status aku pasal cemaner nak enable all status kawan2.. Hehehe.. Mekaseh yerr.. Okeh, tanpa membuang masa, mari aku tunjuk tutorial mudah seperti berikut.. Hehehe..

1. Memula bukak Facebook & sign in. LoL



2. Pastu kat Home, klik Most Recent (sila refer gambar diatas)




3. Pastu korang gi ke status kawan korang yang paling ke bawah sekali sampai nampak mcm gambar atas tuh.. Pastu klik kat Edit Option.



4. Satu Pop-Up akan keluar. Pilih Show post from > All of your friends and pages.. Sbb secara default (kalu korang xpenah tuka setting nih), korang hanya dpt baca status dari kawan yang berinteraksi ngan korang jek.. Yang lain mcm bagus xnak tegur orang lain tuh, mmg korang xdpt baca.. Hehehehe..

So lepas nih memang muntah lah korang baca semua hapdet status terbaru dari kawan2 korang mahupun Pages yang korang like tuh.. Hehehe..

Sekian lah tutorial mudah ini.. Harap korang paham yerr.. ;D

2 comments:

phat_lee said...

ooooo....pakcik baru tau....

Fadli Tahir said...

hehehe..