rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Wednesday 13 July 2011

Mari Disable Email Notifications For FB, Groups & Pages

Hai kawan2.. Adapun setiap kali aku membuka peti inbox email aku, akan tersenarailah kesemua email notification yang Facebook hantar sebab ader orang reply komen, posting, like topik dan sebagainya sama ada general notifications mahupun dari notification Group yang korang join atau Pages yang korang jd moderator. Maka, bagi mengelakkan email notification tuh tros memenuhkan inbox korang, meh lerr follow step aku nih.. Mungkin ader yang dah tahu, so aku share lah bagi mereka yang blom tahu pasal benda alah nih.. Hehehe..


1. Straight to the point, memula korang pegi ke Account Settings.




2. Pastu klik kat Notifications. Lepas tu sila uncheck segala opsyen mak nenek yg ader kat situ.



3. Kemudian pergi kat perenggan Groups, belah bawah perenggan tuh; kasi klik kat "Change email settings for individual groups"



 4. Then satu pop up akan kuar macam gambar kat atas. Pastu uncheck gak kat semua Groups yg ader kat list tuh.. Pastu Save dan tadaaaa!!! Konpem pasni xde email notification FB yang masok dalam inbox email korang.. Hahahaha..


Panduan yang sama boleh digunapakai untuk Pages sekiranya korang jadi moderator Fan Pages untuk kelab, persatuan, kelas mahupun artis.. Hehehe.. Selamat mencuba..

No comments: