rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Tuesday 6 July 2010

Mari Berkenalan: Envelope Cutter

Hahahaha.. sempoi kan entri kali nih.. hihihi.. aku nak kenal kan kat korang mesin nih.. bg aku ia agak unik sbb jarang2 kita bleh jumpa merata2.. so skali lagi aku kenalkan bahawa alat / masin diatas tuh kegunaan nyer adalah untuk memotong bahagian atas sampul surat .. memandangkan department collection aku nih keje nyer kene byk bukak sampul yg berisi cek-cek pembayaran, so alat nih kira nyer mmg sgt bergunalah.. yerloh.. xkan sumer sampul surat nak kene toreh / koyak br leh amek isi dalam kan kan?? hehehe..


Bagaimana ia berfungsi.. owwhhh.. senang sahaja.. caranya hanya dengan meletakkan beberapa keping sampul surat diatas dek.. pastu dengan bantuan roller yg ader, akan menyeret sampul2 surat tuh masok ke dalam.. kemudian pisau pemotong akan memotong baek punyer bahagian bawah sampul nih..

So skang korang da bleh tgk hasil nyer kan?? hehehehe.. teknologi laa punya pasal.. harga.. hmmm.. melompat.. hahaha.. menurut model tangan yg beraksi dlm gambar nih iaitu encik Jais (bkn pegawai JAIS kay.. hehehe..), "Alat ini amat memudahkan kerja saya.. Maka saya akan menjadi lebih hebat dan kacak.." erkkk.. tuh ayat aku tambah sendiri.. wakaka..


Kalu mcm gambar nih, mesin nih jenis xde counter utk kira brape sampul yg da dipotong.. makna nyer kene kira sendiri lah brape sampol yg da siap.. penting woo utk kira2 kang kalu ilang cek orang kang camne.. nayaa jek nanti.. hihihi.. Jais gak penah tunjuk kat aku jenis mesin yg besar punyer.. haa.. maap laa xde gambar.. tp siyes ckp mmg besar laa.. ader counter dan mesin berkenaan boleh memotong bahagian atas dan sisi sampul.. lagi dasat tuh.. hehehe.. 

Maseh karne sudi baca.. skang korang dah tau kan.. hehehe...

p/s: knape laa bos aku xmo bli mesin lipat surat.. penat jek aku kene lipat surat byk2 karne utk hantak utk customer yang tersayang.. huhuhu.. hahaha..

No comments: