rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Saturday 30 May 2009

Ikan Bakar Jalan Bellamy

Waa... best woo makan... nak dijadikan cerita smalam hari Jumaat aku, faizul, jais ngan fazrul g jalan bellamy (blakang istana negara) utk mkn nasi ngan ikan bakar.. so sbelum smayang jumaat, kami g la mkn2 dulu.. yg best nyer, this is my 1st time nak mkn ikan bakar kat ctu sbb sbl nih jgn harap lah aku nak mkn sbb kos dier agak mahal.. tp kali aku mmg nekad sbb gara2 jais mmg mengidam nak g mkn kat ctu.. aku pon jd teruja laa.. kekeke... so dgn slamber nyer aku pon pilih ikan keli bakar ngan kuah cicah sambal, pegedil, nasi, kuah kari + kuah kicap (da mcm nasi kandar plak byk kuah.. kekeke..) n air sirap (sedap plak sirap dier dowh, ker aku mmg haus.. huk huk..).. sesi mkn pon start n mmg ternyata ikan bakar tuh mmg sedap.. mungkin kuah cicah pon best.. mmg pueh ati dowh... hehehe... aku kene caj RM8.00 utk mknan ngan air tuh... xdelah mahal sgt kan.. hehehe.. saspen jerr.. hehehe... korang try laa.. lokasi kat jalan bellamy, kedai hujung skali belah dlm.. dkt ngan rumah besar lama tuh.. slain ikan keli bakar, ikan bakar lain pon ader mcm ikan talapia merah, ikan terubok, ikan kembong besar, ikan cencaru ngan sotong besar.. huhuhu.. next time aku nak try lah... hahaha.. pas abes mkn, aku trus laa masuk masjid jamek istana negara yg terletak kat sbelah barisan kedai2 mkn ikan bakar kat ctu.. time sbelum smayang jumaat, mmg ramai gler org datang bertandang.. mmg xputus2.. xkesah laa laki ker pompuan ker, mlayu ka, cina ka, india ka, awek xcun ka, awek cun pon ader.. time mkn mata melilau usha awek.. demmm, sbelum smayang cuci mata plak... hahahaha...

1 comment:

hani_zan said...

wah..bukan main lagi die cuci mate ek waktu jumaat....sekarang mate bersih dah x?