rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Sunday 2 May 2010

Ekzos Ketaku Dah Tukar ;D

Haa.. nak share ngan korang.. pagi tadi aku da tuka ekzos.. kedai blom bukak, aku da sampai.. boss, kol brape kedai bukak? (kebetulan ader mamat pekerja tgh tunggu kedai bukak gak).. "kol 10" pendek jek jawab.. hehehe.. aku pon kuar balik g pusing2 n akhir skali melepak kat mapley dulu utk santapan pagi; makan brekpes laa beb.. hahaha.. 


Haaa.. memula aku kenalkan ekzos muffler Jasma utk K-Car dan tabung tengah Marco yg aku bli kat Joelz yg hari2 dia post kat forum kat k2oc.. serabot gak aku tgk mamat nih dok hari2 post benda yg sama.. tp last skali aku yg bli gak gara2 harga dier da turun.. hahahaha.. so mlm td aku bli kat mamat nih kat Caltex depan Sunway Pyramid..
So berbekalkan semangat nak pasang ekzos baru nih, pepagi aku da kuar umah nak g pasang.. senang jek sesi nak pasang sbb si Joelz tuh sbl nih pasang kat kelisa dier.. so sistem piping tuh senang jek laa nak pasang.. potong piping depan, sambung tabung tengah lain & sambung muffler blakang.. aku nyer yg stended masih boleh dipakai oleh mereka yg berminat.. so skang simpang kat umah jek.. marah lagi laa mak aku dok barang keta bertambah lagi sebab xde tempat nak simpan... hehehe..
Kedai aku pasang ekzos nih terletak kat belah kanan Tesco Puchong.. Kedai Pakar Ekzos Wai Heng diberi nama.. snang jek nak cr kedai nih.. marilah tgk gambar2 semasa sesi pemasangan ekzos dilakukan.. hasil nyer, bunyi ekzos yg sgt memuaskan hati.. bukan bunyi bot pancung ataupon  bunyi piping buluh.. tp bunyi bassy n sedap telinga mendengar.. mungkin kombinasi yg baek muffler dan tabung menyebabkan bunyi yg aku sgt puas ati.. puas ati dr segi aper?? bler kita tekan minyak, bunyi ekzos tidak mengaum sehingga menyebabkan batman yg keje shift malam terbangun dr tdo.. wakaka.. aper daa merepek.. senang citer best lah.. enjin pon rase ringan sket.. best2..

3 comments:

hani_zan said...

perkara first yang en. awk ni cakap..die rindu kat bobo die...dah la mase tu tgh jumpe kite....huhuhuhu....mentang2 la bobo die ensem...kite xcantik...huhuhuhu

Fadli Tahir said...

wahaha.. aper daa.. keta tetap keta, awak tetap awak.. ;D

hani_zan said...

neway...kete tu bunyi sedap...cume saye xdapat nak menghargainye je..still mencari lagi...hehehhe