rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Saturday 7 May 2011

Ikan Bakar Jalan Bellamy, KL


Hello kawan2.. Pekabar? Errr korang ader rase mcm tertungu2 x entri aku yg terbaru? Ermmmm.. Mahap laa yer sbb aku mmg xde masa yg berkualiti untuk nak wat entri. So maner sempat nanti aku hapdet kay.. :D So citer aku kali nih adalah pasal ikan bakar yg memang buat masa nih tiap2 jumaat aku bersama2 rakan2 opis aku g lunch kat sana.. Kira nak makan sedap sket arr kan.. Hehehehe..

Untuk pengetahuan korang, kalu mcm tahun2 lepas aku dan rakan2 hanya akan g makan kat sana sebulan sekali jek bler time minggu dapat gaji.. Kira mcm nak makan besar laa konon2 nyer.. Hahaha.. Xde besar maner pon.. Set besar feveret aku ialah berlaukkan ikan keli bakar, sotong bakar n pegedil ngan air sirap limau yg kesemuanya kene caj dlm RM15.00 jek... Sedap nyer..Hehehe.. Harga pon xde mahal maner pon kan..


Owhh.. Lupa plak nak bgtau katne kan? Kedai feveret kami nih terletak di Medan Ikan Bakar Jalan Bellamy KL atau lebih diketahui terletak dibelakang Istana Negara atau landmark dia ialah bersebelahan dengan Surau Istana Negara.. Kedai pilihan kami ialah kedai kedua terakhir. Mmg kami xpernah g tempat lain pon.. Itu jek kedai yg kami pergi sejak aku kenal untuk makan ikan bakar time sebelum nak smayang jumaat.

Yang menarik nyer, ader pelbagai ikan yang dibakar seperti ikan pari, ikan keli, ikan kembung, ikan talapia, sotong dan kerang.. Pencicah plak ader 2 jenis, satu dorang bagi pencicah cili dan satu lg ialah kicap campor cili padi.. Kami mudahkan citer, camporkan jek tros pencicah2 berkenaan diperah bersama limau kasturi.. Perghhh.. Mmg layan ditambah pula dengan layan makcik tukang kira yg kalu datang asek tanya, "Kira sekali ker asing2".. Hahahha.. Brader yg tukang bakar tuh pon sampai panggil makcik tuh makcik lampir.. Aku pon xtau pasal aper.. Wakaka..

Memang kedai nih agak panas sket ditambah plak dengan kesesakkan orang yg datang, tapi kami xpernah serik nak datang... Setakat entri nih ditulis, aku dan rakan2 mmg tiap2 minggu datang sejak Januari 2011 nih.. Slalu nyer kami lunch kat masjid berhampiran ngan opis di Bukit Damansara. Tp entah aper ubat guna2 dah kene nih sampai mmg kami ske g saner.. Sebab sedap laa kan.. Hehehehe..

No comments: