rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 24 December 2010

Boling Suka Suki :D


Alohaa… Hai korang.. Mesti korang rase pelik gler nape dah lamer gler xde hapdet kat domain aku nih kan.. mahap lerr sbb aku mmg da xberkesempatan untuk jadi blogger yg aktif.. Almaklumlah dalam masa 2 bulan nih mcm2 perkara yang berlaku ke atas diriku ini.. Oh oh ohhh… Walaweeehhhhh… :D Okeh.. Since sumer problem aku da settle, apa kata aku re-activate balik blog utama aku nih dgn mcm2 benda yg aku bleh sharing ngan korang.. Pki hapdet dr email atau MMS akan menjadi media aku utk hapdet blog nih.. Itu pon kalu korang masih sudi nak folo blog aku nih laa kan.. (wat citer sedih plak.. hahahaha…)

Okeh.. Seperti tajuk yang diatas, semalam telah berlangsung nyer Tournament Boling Suka Suki anjuran saudari Fiza Ramli yang diadakan di Midvalley Megamall. Seramai 18 peserta yang join event nih terdiri daripada staff2 IWK, JPP dan kawan2 volleyball team Fiza.. Walaupon ader peserta yang aku xkenal, tp disebabkan mereka sporting maka perjalanan event nih berlaku dengan lancar dan happy memanjang.. hehehe.. Setiba nyer aku, Apad, Malin dan Kak Ana di boling alley tuh, kelihatan dorang sume dah ready nak main.. Almaklumlah acara start kol 7 mlm dan kami pon tiba kol 7 gak kan.. hahahaha.. nasib baek sempat.. Mahaplah saudari penganjur karne kami tidak menyangka perjalanan kami ke Midval perlu menempuh jem yg teruk.. Nasib parking senang dpt.. Hehehe..

Acara dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Fiza untuk memperkenalkan ahli kumpulan mengikut tema warna2 baju yang telah diundi terlebih dahulu.. Stelah semua peserta mengambil tempat, tournament dimulakan dengan happy nyer.. hehehe.. Aku dlm group warna Biru bersama Rahim dan Malin.. So aku sebagai pemain yg baru berkecimpung dalam sukan mahal nih, mmg agak stress bler bermain ala2 pertandingan camnih.. Tp atas sokongan dan semangat ahli kumpulan, satu persembahan yg boleh dikatakan konsisten dapat laa aku tunjukkan.. Almaklumlah, sbb seorang beginner nih, target lepas markah 100 mata per game sudah memadai bagi aku.. Hehehe.. Nak tau ker brape markah yg aku dapat? Aku xhebat.. Malu lah nak bagi tau.. Ahahaha… (gedik kan?) lalalalalala…

3 game perlu dihabiskan oleh setiap peserta.. Johan kumpulan dikira berdasarkan purata markah kumpulan.. Kumpulan aku dpt tempat ke 3 dari 6 kumpulan.. Ok laa kan.. Then aku plak dapat ranking ke 8 dari 16 peserta yang terdiri daripada lelaki dan wanita.. Wowww… Johan kumpulan jatuh kepada kumpulan Hijau dan pemain boling harapan jatuh kepada Nizam.. (Sbenar nyer aku rase lg best dpt anugerah tuh sbb dapat byk jajan… jeles jeles…) Hehehe.. Acara berakhir dlm kol 10mlm dan selepas bergambar sakan dengan semua peserta dipintu masok boling, kami semua pon pulang dengan heppy lagik..

One cheers for Fiza karne berjaya menjadi organiser yg amat bersungguh2 skali.. Ini termasoklah dari segi booking lane, hadiah, minuman dan yg paling best cenderahati untuk setiap peserta.. Cenderahati berupa tag bernama dan ader beruang key-chain.. so jgn jeles ek saper yg xjoin.. hehehe..

Dikesempatan ini juga aku nak inform korang bahawa aku dah ader satu lagi micro blog untuk sharing bersama korang.. www.fadlitahir.tumblr.com nama domain diberi.. Korang tau x bahawa blog tumblr mempunyai byk fungsi yg best2.. sila lah wat survey di www.tumblr.com utk mereka yg mahu berjinak2 dlm arena blogging.. tp kalu nak compare antara Blogspot dan Tumblr nih, aku rase Blogspot lebih simple dan mudah diuruskan.. So terpulanglah pada taste masing2.. kalu yg da hebat tuh bleh laa move on ke Wordpress sbg media blog anda… Berbalik kepada blog Tumblr aku tuh, aper kegunaan nyer?? Untuk pengetahuan korang, oleh kerana terdapat Application khas Tumblr di iPhone ku, maka live update tuh bleh dibuat dengan begitu cepat sekali.. Dan kebanyakan nyer short story yg orang kata bler dpt jek ilham tros jek blog n sharing.. So kesimpulan nyer skang aku ader 2 blog.. www.xygroove.com & www.fadlitahir.tumblr.com Waaahhhh… sampai 2 tuh.. tp komitmen utk update tuh bergantung kepada kesempatan yang ader yer.. Ok guys… Thx a lot ya :D


25/03/11 HAPDET HAPDET... BLOG TUMBLR TERPAKSA DITUTUP ATAS MASALAH YG XDPT DIELAKKAN. TQ


No comments: