rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Saturday 20 November 2010

Pondok Telefon

Salam.. Aku da amek gambar nih dah lama dah..  Skang jek br ader masa nak taip2 nih.. Hehe.. Malin, kalu ko tau, katne letak nyer public phone nih? Tips: dekat PBD.. Hehehehe.. Aper yg menarik nyer pasal tepon nih? Hmmm bagi aku, versi pondok tepon nih dah makin susah nak jumpa kot.. Sumer nyer da jahanam disebabkan rase xsukabendatuhdokleklok kan.. 

Aper laa manusia zaman skang nih.. Sumer benda nak try adjust.. Huhu.. Btw, jenis public phone yg nih mmg ader beberapa kenangan.. Antara nyer, masa aku stadi dulu, mmg jd tempat persinggahan.. Pastu siap tekan button # dan * serentak.. Chewahh.. Konon2 nyer nanti bleh dpt bcakap lebih lama.. Bleh caya ker? Hehe.. Lagik satu, org ckp phone jenis nih bleh hack dgn tekan beberapa nombor tertentu, pastu bleh gayut free..


Wahh.. Kemain lagik.. Aku xpenah cuba pon.. Skema laa katakan.. Hehe.. Kalu masa time dok asrama dulu, hmmm mmg la susah gler nak dpt turn call.. Almaklum ler, suma beratur n nak ckp lama2.. Kalu call famili xpe gak, nih gayut ngan gf / bf.. Chess.. Mentang2 aku xde gf masa tuh.. Huhu..

Mcm2 lerr perkara / kenangan yg mungkin korang alami dgn public phone nih.. Xkesah lerr.. Janji tepon nih penah berjasa ngan kita kan.. Yerloh.. Time tuh maner ader henpon.. Zaman stadi skolah menengah dulu kalu dpt pki henpon, so dichop sbg anak org kaya.. Hehe..

Masa berlalu, jenis public phone nih smakin berkurang.. Diganti pula dgn jenis prepaid atau rekaan yg terkini.. Masa merubah segala nyer.. Wahh..

2 comments:

Cik Nila said...

adakah ia berhampiran mak jora? hehe.. serius weh, lama kot tak pakai public phone.. =P aku xgeti da guna public phone.. ko geti? haha

Fadli Tahir said...

salah.. ia kat kedai mamak majalah depan opis kita. wahaha.. aku xtau lah reti guna ker x? ahaha..