rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Thursday 5 August 2010

Mari BerTwitter :)

Haishh.. mungkin baru2 nih kawan2 ader sikit perasan yang aku nak rehat jap dengan FB? Naper nak rehat? Hmmm.. saje jek kot.. xperlulah nak stori dlm nih plak kan.. Walaubagaimanapun, hakikat nyer aku masih lagi wat hapdet pasal diri aku kat platform lain plak.. Maner lagik kalu bukan kat Twitter.. benda nih bukan benda baru utk aku.. cuma aku xplore lagik aper yg best nyer pasal Twitter nih secara menyeluruh.. wat masa nih dan disaat nih, aku cuma tahu nak update tweet (kalu kat fesbuk dipanggil hapdet status kan kan..), pastu reply tweet and last skali buat quote #benda2ygnakwatpublic jek..hehehe.. sy pon maseh belajar..


Dulu aku pon dah ader satu ID iaitu @xygroove.. tp atas masalah yg xdpt dielakkan, so aku ignorekan id tuh.. skang aku pakai id aper plak?? hehehehe... memperkenalkan kepada anda!!! @fadlitahir wahhhhhh!!!! mcm nama komersial jek kan?? waka waka waka.. so dgn id baru nih aku berhasrat utk lebih serius dalam bertwitter nih.. (jgn hangat2 ta*i ayam dah ler kan... hahaha..) 

Apa itu twitter?? mahu penjelasan selanjut nyer dengan lebih jelas terutama nyer penerangan dalam bahasa melayu?? owhh.. aku xmampu nak nak xplain.. byk kawan yg tanya.. best ker twitter nih.. nasib xkejang aku nak handle soklan tuh.. so bagi memudahkan korang utk belajar dengan cara yang lebih mudah, meh laa aku bagi link blog idola aku nih tentang twitter.. aku yakin korang mesti akan terpikat utk join benda nih.. sila baca dan faham satu persatu yer.. sila klik link dibawah nih yer.. credit to www.justkhai.com :)


Tutorial: Twitter buat Pengguna Baru (Part 1)

Tutorial: Twitter buat Pengguna Baru (Part 2)

Tutorial: Twitter buat Pengguna Baru (Part 3)

So lepas abes stadi link2 tuh, aku rase mesti korang akan bersemangat nak bertwitter.. at least pon bleh create akaun sendiri dan add aku sbg follower (kalu kat fesbuk dipanggil Friends) hehehe.. Okeh... bagi yang mau baca tweet aku, bleh laa korang ke http://twitter.com/fadlitahir .... itupon kalu sudi laa kan.. hehehe.. kalu xsudi, sy tiada kuasa ajaib utk paksa anda.. yg penting kita bersama berkongsi idea dan pendapat.. Yeaayyyy!!!!



Haaa.. nak tambah lauk lagik nih.. benda wajib korang kene tahu pasal nak tweet2 nih.. aku tempelkan sahaja disini kay... hehehe..


Source: .justkhai.com

No comments: