rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Monday 7 December 2009

Review: My Spy


Photobucket
Yup.. pas abes turun Genting, aku pegi melayan diri sendiri ke Sunway Pyramid demi memastikan hujung minggu ku happy ending.. sampai pon da petang, so pepaham laa keadaan parking kat Pyramid mmg hampes gler.. susah gler nak cari parking sbb most of them penuh jek.. kalu ader kosong pon sbb tuah org da abes soping nak balek plak.. hehe.. so pas stengah jam pusing2 parking, baru dpt simpan keta.. huhu..Masok jek dalam trus target nak tgk wayang.. memula ingat nak tgk citer New Moon atau pon Ninja Assasin, tp last2 My Spy gak jadik pilihan.. cantekkk.. movie kol 5.. layann.. hehe..



Citer nih mengisahkan 2 orang penyiasat dalaman yg da gler sengkek xde klien.. last skali dorang (AC dan Haron Salim Bachik) bergabung untuk mengintip Datuk O samada ader Datuk nih curang kat isteri dier.. untuk itu, isteri Datuk O nih si Maria Farida (fuhh lain mcm da aku tgk dier nihh.. seram sejuk aku.. saper tgk citer nih mesti paham maksod aku.. haha..) telah berjanji membayar RM100 ribu jika berjaya bukti Datuk O ini curang kat bini dier..

Saper nak menolak kan.. Jalan cerita nih berlaku kat Langkawi dimana Datuk O sbg peminat seni telah menganjurkan pameran lukisan sambil ditemani oleh seksitari (sekretari yang seksi laa.. haha..) dan 2 pembantu wanita untuk mengawal lukisan yang mahal tuh.. chess.. pandai dorang amek pelakon yg hot2 n cun jek ek.. hmmm.. hehe.. so tugas My Spy adalah untuk mendapatkan bukti iaitu gambar Datuk O bersosial dengan pembantu2 nyer.. Apakah kesudahan citer nih?? Adakah My Spy berjaya mendapatkan gambar2 kantoi Datok O?? haha.. apalagik, sila tgk sendiri..

So far citer nih bagi aku biase jek, cuma ia jadi menarik sbb banyak gadget2 spy yg sempoi, aksi2 klakar, aksi kurang sopan (hihihi) mahupon pemandangan2 yg menarik perhatian terutama nyer untuk masyarakat lelaki (masyarakat tuh.. haha..).. memang klakar citer nih dan watak AC dan Harun mmg menjadi.. ader gak scene2 yg aku rase budak kecik xpatot tgk mahupon dengar (masok wayang tp mak bapak tutup mata budak2.. hehe) utk tengok citer nih.. pasal aper?? haa.. tgk laa sendiri.. kikiki.. bintang?? aku kasi 2.5 drpd 5 bintang jek.. 

Citer nih diarahkan oleh Afdlin Shauki dibawah produksi KRU.. Afdlin xberlakon, cuma mengarah jek.. so aura Afdlin cuma dirasa sewaktu mengarah jek.. aku rase kalu afdlin blakon skali mesti best.. hehe.. btw, sila la layan movie nih drpd anda dok tensen2 tuh.. laughter is the best medicine.. Yeay!!!!   

No comments: