rss
twitter
    Jom follow Twitter saya @fadlitahir :)

Friday 10 September 2010

Salam AidulFitri 2010 ;D

Budget kacak laa konon.. blah arr.. wakaka..
Salam lebaran semua.. Syukur ke hadrat Ilahi karne tahun nih skali lagi aku berjaya menunaikan ibadah puasa lengkap sebulan wpon diduga oleh kawan2 yg telah beraya lebih awal dr aku.. hahaha.. dikesempatan ini ingin aku memohon sepuluh jari meminta kemaafan andai tersalah pertuturan mahupun bahasa yang tidak disenangi oleh pembaca2 blogku yang setia..

Sesungguh nyer Raya tahun ini adalah sedikit sweet sket utk aku yang kini bergelar tunangan orang.. (sian kat sesaper yg tidak mendapatkan aku.. blueeeekkkkkk!!!!!) dan maka bertuah lahh myFara menjadi tunangan kepada seorang yg gila ini.. hahahaha... selain dari itu, kemeriahan tahun ini juga dapat dirasa pabila berjaya mendapatkan sepasang baju melayu yang baru.. sila rujuk gambar mamat kacak diatas sebagai contoh saya memakai baju yang baru setelah 3 tahun xde baju baru.. ehehehe... turut menjayakan sesi fotosot adalah jemputan utama upin dan ipin sbg backup model.. wahahaha...



Bagi seperti yang diketahui oleh rakan kenalanku, tahun nih aku beraya bersama famili terchenta di umah Puchong jek.. sama seperti tahun lepas.. nape xpulang kampong? ini adalah karne kedua belah atok dan opah sudah tiada.. maka, kemeriahan utk menyambut lebaran dikampung terasa mcm kureng sket kalu nak dibandingkan masa zaman kecik2 dahulu.. oleh itu, beraya di umah sendiri menjadi pilihan dan lebih selesa menikmati keindahan raya...

Kesian upin ipin kene ikat kat ehem2.. lalalala..
Bler dah besar macam nih, sudah pastilah tanggungjawap sosial sebagai anak sulung agak perlu ditunjukkan disini.. sama juga mcm korang yang lain, sudah semestinya persiapan menjelang raya perlu dilakukan bersama2 abah dan emak supaya semua nyer siap mengikut masa... ader laa aku tolong sket2 kemas umah, masak serunding n bwk adik g bli baju raya last menet karne tailor yg ditempah hampes tidak memenuhi janji baju tempahan sejak sebelom puasa harituh.. ada ka patot kan?? 

Hmmm.. namun dugaan kecil ini tidak mematahkan semangat beraya karne sudah menjadi kebiasaan dimalam menjelang raya, peniaga2 di Kompleks PKNS Shah Alam akan mengadakan super sale baju raya.. baju2 kurung beraneka design. yg pompuan mmg enjoy lah karne kebanyakan baju yg dijual amat murah sampai 3 pasang RM100 jek.. wahh... memang bertuah pabila disambar 3 pasang tros oleh adik pompuanku.. ehehehe.. husband dia pon bli sepasang baju melayu.. tp baju melayu plak xde laa sale kaw2.. cuma rata2 nyer dikurangkan harga RM50 jek.. ok laa kan.. at least value baju melayu lebih tinggi.. ekekeke.. 

Kes adik laki aku nih lg rare sbb mencari baju berwarna unggu karne mahu sepadan warna dengan cinta nya.. haihhh.. penat gler pusing2 n mintak diskaun tp tidak berjaya.. namun murah rezki karne akhirnya baju idaman berjaya dibeli bersama warna dan saiz idaman.. malah lebih cantik kain nyer berbanding aku nyer baju.. waaaa.. jelesss... hehehe.. Namun apa yang lebih bermakna didalam hidup kita adalah pabila melihat mereka yang tersayang bergembira dihari raya dengan mengenakan pakaian  baru dan beraneka warna.. bestt sgt.. hehehe.. 

Tahun nih aku nyer budget pon agak kureng walaupon dapat bonus pada gaji yg lepas.. namun, maintainance kekesih kedua aku; keta aku lahhh adalah perlu diutamakan demi keselamatan diri sendiri dan ahli keluarga.. habes gak lah dekat RM1K utk keta.. so brape jek laa belen nyer yg tinggal.. maka budget duit raya pon terpaksa dicatu dan cuma diberi kepada abah mak, adik beradik dan anak2 buah aku.. maaf yerr sbb bg pon sket jek.. insyaallah kalu ader rezki lebih tahun depan, akan dpt byk lerr.. ehehhe..

Dikala aku menaip entri nih, kedengaran kumpulan kedua kawan2 adik bongsu aku datang beraya.. mcm biasa laa bler bebudak datang raya dgn niat utama utk kumpol duit raya laa kan.. bukan nak mkn sgt kuih raya pon.. ehehehe.. normal laa kan.. teringat lagi pabilaku dizaman kanak2.. duit raya nih menjadi satu keriangan.. xkesah laa dpt sket atau byk.. yg penting dapat.. siap bleh nak lumba saper dpt duit raya paling banyak,.. hahahaha.. tp itu sumer citer zaman kanak2 yg masih blom nampak erti kehidupan yg sebenar.. perghh power ayat aku.. ekekeke..

2 adikku dan 2 anak buahku yg comey mcm paklong gak.. ekeke..
Baek lah.. cukuplah setakat ini coretan raya 2010 semoga anda semua bergembira dan berbahagia dihari raya ini.. bg yg drive keta tuh, sila super berhati2 memandu yerr.. jgn laa terlalu kejar mengejar dan gopoh didalam perjalanan.. yg penting keselamatan perlu diutamakan.. ingatlah, berlaku nyer kemalangan, perghhh dia punyer terasa susah karne tiada kenderaan sementara mmg azab.. mcm umpama patah kaki jek.. nak uruskan claim insuran pon susah gak.. so beringat2lah yerr.. 

Salam Syawal 2010 untuk semua.. selamat hari raya.. maaf zahir dan batin dr aku yg naif ini.. tataaaa... :D

2 comments:

Cik Nila said...

tolonglah.. kenapa ada upin dan ipin itu?? hehe... ko sebagai apa? kupin?

Fadli Tahir said...

Kupon lahh.. wahaha..